اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان ارومیه و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان غربی با حضور رئیس‌کل دادگستری استان، دادستان مرکز، مدیران کل ادارات تابعه دادگستری کل استان، اعضای شورای قضائی استان و جمعی از قضات و کارکنان دادگستری کل استان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان غربی ، در این مراسم، محمد علمی رئیس سابق دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان ارومیه، ضمن گرامیداشت ایام محرم و عرض تسلیت به مناسبت حمله تروریستی در رژه روز نیروهای مسلح اهواز و همچنین هفته دفاع مقدس مردم ایران گفت: آنچه که از بدو قبول این مسئولیت در اولویت اول را داشته است، بحث قانونمداری و اجرای صحیح آن بوده است.

وی افزود: در همین راستا سعی شد قانون با دلسوزی و با اهتمام به حقوق شهروندی و رویکردهای کرامت‌مدار و نه امنیت‌مدار اجرا گردد. تکریم ارباب رجوع، از جمله موارد مهم در بحث حقوق شهروندی است و باید در نظر داشت که مشروعیت دستگاه قضائی در گرو اعتماد مردمی است.

همچنین در ادامه حسین مجیدی، رئیس جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب ارومیه در جایگاه سخنرانی حاضر و با تسلیت ایام محرم، شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز و همچنین گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: راهبردهای جدید دستگاه قضائی نیاز به استفاده از ظرفیت‌های موجود و خرد جمعی دارد. در این راستا چالش‌هایی وجود دارد که تنها راه برون رفت از آنها خرد جمعی است.

وی افزود: تراکم بالای پرونده، آفت بزرگی برای دستگاه قضائی است که اطاله دادرسی را منجر می‌شود. باید ورودی‌های پرونده‌های قضائی کنترل شود و در همین راستا کنترل دفاتر خدمات قضائی را نیز لازم و ضروری است. این کنترل را می‌توان بدین صورت تعریف کرد که برای مثال برخی از افراد برای رسیدن به نتیجه مطلوب خود قریب به ۱۰ پرونده ایجاد می‌کنند که اخلال در امورات دستگاه قضائی را منجر می‎شود.

توکل حیدری، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدا… حسین(ع) و همچنین شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: در طول مدت ۳۰ سال خدمت، هرکسی باید چنان کار کند که فردای قیامت و در محضر خداوند سرافکنده نباشد.

وی افزود: هرگونه بی حوصلگی و سستی در امور قضائی موجب خسران خواهد بود و انجام وظایف با دقت و به درستی مصداق آیه یا یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّهُ است و همانطور که امام راحل نیز در وصیت‌نامه خود فرموده‌اند که من با خاطری آرام شما را ترک می‌کنم.

رئیس‌کل دادگستری کل استان تصریح کرد: افتخار دستگاه قضائی حرکت در مسیر قانون است و این دستگاه بیش از هرنهاد و ارگان دیگری با قانون سر و کار دارد. اما در این میان نکته مهم نحوه اجرای قانون است که امیدواریم به نحو احسن انجام گیرد.

وی با اشاره به انتخاب حسین مجیدی به عنوان رئیس جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان ارومیه گفت: آقای مجیدی از قضات با سابقه، با تجربه و توانمند استان هستند که انشاا…. جایگزین مناسبی برای آقای علمی خواهند بود که با توجه به جوان بودن ایشان، تلاش‌های مثمرثمری را خواهند داشت.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: تغییر و تحولات در مسئولیت‌ها امری عادی است و هیچ نیتی جز نیّت الهی در این تغییرات وجود ندارد.

لازم به ذکر است ؛ حسین مجیدی پیش از این مسئولیت دادستان شهرستان خوی را بر عهده داشته است و محمدعلمی، بعد بیش از ۵ سال ریاست کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب ارومیه، در دادسرای دیوان عالی کشور مشغول به ادامه خدمت خواهد شد.

در پایان این مراسم از زحمات محمد علمی، رئیس سابق دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان ارومیه و همچنین پرویز علیزاده معاون سابق پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و همچنین باقر شافع، معاون قضائی سابق رئیس کل دادگستری استان که به افتخار بازنشستگی نائل آمده بود تقدیر و احکام انتصاب حسین مجیدی به عنوان رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب ارومیه و مرتضی حاتمی به عنوان معاون جدید پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اهدا گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست