اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : با اعلام وضعیت سفید در ۶ شهرستان آذربایجان غربی امروز ثبات نسبی این شهرها نیز به هم خورد و آمار کرونا در آنها تا حدودی افزایش یافت  و تنها در شوط و پلدشت همچنان بدون تغییر، آمار مبتلایان  کرونا ثابت مانده است.

دیروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، ۱۳۲ شهرستان کشور از لحاظ وضعیت کرونا سفید اعلام شدند و در بین آنها نام ۶ شهرستان آذربایجان غربی به چشم می خورد.

بر اساس این آمار؛ پلدشت، پیرانشهر، سردشت، شوط، ماکو، نقده در استان آذربایجان غربی در لیست سفید جلسه ستاد ملی کرونا قرار گرفتند. شهرهایی که در چند روز اخیر یا آمار مبتلایان آنها ثابت بوده و یا تغییرات بسیار کمی داشته اند.

رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: احتمالا مدارس مناطق سفید از ۲۷ اردیبهشت آغاز شود؛ این زمان هم قرار شد برایش تصمیم‌گیری شود و جلساتی برگزار شود. همچنین ر ۱۳۲ شهرستانی که شرایطی کم‌خطر دارند از فردا مساجد باز می شوند و نماز جمعه در آن‌ها برگزار خواهد شد.

در بین شهرهای وضعیت سفید اعلام شده آذربایجان غربی؛ پلدشت، شوط و سردشت سه شهری هستند که در یک هفته اخیر آمار آنها ثابت بوده و به ترتیب هر کدام ۱۹ و  ۲۵ و ۲۷ نفر مبتلا بدون تغییر داشته اند.

بعد از آنها پیرانشهر و نقده با افزایش چهار تا پنج نفری مبتلایان و سپس ماکو که از ۳۳ نفر مبتلا به صورت ثابت به افزایش ۴۲ نفر مبتلا در روز ۱۲ اردیبهشت، قرار دارد.

اما با سفید اعلام شدن این شهرها که دارای کمترین تغییرات در افزایش تعداد مبتلایان در یک هفته اخیر بوده اند همین امروز این ثبات نسبی به هم خورد و در پیرانشهر چهار نفر، سردشت یک نفر، ماکو و نقده  هم دو نفر مبتلا افزوده شد و ثبات نسبی این شهرها نیز به هم خورد.

با این حال در شوط و پلدشت همچنان بدون افزایش مبتلا آمار کرونا ثابت مانده است.

بر اساس آخرین آمار در آذربایجان غربی، ۲۹۱۹ نفر مبتلا و ۱۶۹ نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان باخته اند. بیشترین مبتلایان در ارومیه، خوی، میاندوآب، بوکان و مهاباد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست