اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون سیاسی امینتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی از صدور مجوزهای لازم برای راه اندازی و تغییر خط تولید برخی از کارخانه ها برای تولید مواد ضد عفونی در استان خبر داد.به گزارش کردپرس، علی مصطفوی در جلسه مدیریت تجهیزات جهت مقابله با بیماری کرونا، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، بر ضرورت تهیه و توزیع عادلانه مواد بهداشتی و پزشکی در استان تاکید کرد.

او افزود: نگرانی های مردم در برابر افزایش شیوع این بیماری در استان قابل درک است و ما تمام تلاش خود را برای تامین مایحتاج بهداشتی و پزشکی مردم استان برای مقابله با این بیماری بکار می گیریم.

معاون استاندار با تاکید بر اجرای برنامه های مختلف توسط دولت برای کاهش و جلوگیری از شیوع این بیماری گفت: تدابیر لازم در این زمینه از جمله تعطیلی مدارس ، اماکن فرهنگی ، کاهش کار ادارات و ضد عفونی محل کارمندان در حال انجام است.

مصطفوی با اشاره به آمادگی تعدادی از کارخانه های استان برای راه اندازی خط جدید و تغییر خط تولید برای تولید مواد ضد عفونی در استان، گفت: در حال حاضر در سه کارخانه استان الکل و مواد اولیه تولید مواد ضد عفونی با ظرفیت بسیار بالا تولید می شود.

او ادامه داد: مجوزهای لازم برای راه اندازی و تغییر خط تولید برخی از کارخانه ها برای تولید مواد ضد عفونی در استان صادر شده است.

معاون سیاسی استاندار ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی کادر پزشکی و درمانی استان در مقابله با بیماری کرونا ، خواستار تهیه و تامین مایحتاج و لوازم بهداشتی مورد نیاز برای مراکز درمانی جهت استفاده کادر درمانی و پزشکی استان شد.

او اضافه کرد: سلامتی مردم در اولویت نظام و دولت قرار دارد و دولت تمامی تلاش خود را برای بازگردان آرامش و کنترل بیماری کرونا به کمار بسته است.

مصطفوی در پایان با اشاره به برگزاری جلسات مختلف پدافند زیستی در استان گفت: مقابله با بیماری کرونا یکی ار نمونه های بارز پدافند زیستی است و ما در مقابله با بیماری کرونا باید به آمادگی بسیار خوبی بدست بیاوریم.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به اینکه روزانه ۲۲ هزار لیتر الکل در استان تولید می‌شود و ۶۰۰ هزار لیتر الکل ذخیره نیز موجود است، گفت: مشکلی در ارتباط با تامین محلول ضدعفونی‌کننده در استان وجود ندارد.

شهریاری افزود: همه ارکان استان برای مبارزه با کرونا بسیج شده‌است و انتظار می‌رود مردم با رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیرضروری در این مبارزه نیز پیروز شوند.

طبق اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی ۳۹ فرد مشکوک به کرونا در استان وجود دارد که روند آزمایش تکمیلی آنان در دست انجام است.

تاکنون کرونای مثبت یک زن ۵۵ ساله در ارومیه از سوی مراجع رسمی تایید شده که وی نیز پنجشنبه گذشته با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست