اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان با بیان “تفکر برخی کاندیداها ‌با جریان غربگرا را یکی می‌دا‌نم” گفت: ‌برخی جریانات سیاسی که به غرب اعتماد دارند، گمان می‌کنند که نسخه‌های غربی می‌تواند کشورمان را نجات دهد.
حجت‌الاسلام عسگر دیرباز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کارهای بسیار اساسی در کشور انجام دادند اظهار داشت: یکی از آنها این بود که اصل نظام اسلامی که»آری یا نه« به انتخاب مردم گذاشته شد و برای تدوین قانون اساسی نیز بزرگان، فقها، مراجع، حقوقدانان و روشنفکران ورود کردند و در آنجا نیز امام(ره) بار دیگر مشارکت مردم را خواستار شد.
وی تصریح کرد: در قانون اساسی که مردم به آن رأی دادند، انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و انتخابات شهر و روستا، با انتخاب و مشارکت خود مردم بود بنابراین یک بُعد جمهوری اسلامی اسلام، ولایت الهی، ولایت معصومان و ولایت فقیه است، اما آن جنبه اجرایی و قدرتی که باید پشت‌سر امور اجرایی باشد تا تحقق یابد، رأی اکثریت مردم است.
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی(ره) با درایت خود به‌گونه‌ای نظام جمهوری اسلامی را جاسازی کرد که تمام قسمت‌ها با مشارکت و آرای مردم باشد و بنابراین اگر انتخابات ریاست‌جمهوری و شورا در پیش است، این خود مردم بودند که به قانون اساسی رأی دادند تا رئیس‌جمهور به‌صورت مستقیم با رأی مردم انتخاب شود.
وی افزود: بنابراین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی، به‌لحاظ توانایی و اقتدار در میدان و اجرا، بستگی به اکثریت آرای مردم دارد پس اگر بیشتر مردم در صحنه حضور نداشته باشند، به‌معنای این است که وضعیت موجود را قبول دارند که رأی نمی‌دهند اما اگر خواهان تحول و تفکر جدید در اداره امور باشند، به انتخابات ورود پیدا می‌کنند.
دیرباز با ابراز اینکه برخی دشمنان، از ابتدای انقلاب با توجه به اینکه منافع آنها به خطر افتاده است، با آن دشمنی کرده و می‌کنند اظهار داشت: بنابراین آنها نیز مخالف حضور مردم در صحنه انتخابات هستند تا ثابت کنند که جمهوری اسلامی یک نظام مقتدر و مبتنی بر اکثریت آرای مردم نیست در حالی که مردم بارها نشان دادند که پای انقلاب ایستاده‌اند و تا پایان نیز مشارکت حداکثری خواهند داشت.
وی در ادامه با یادآوری اینکه امام خمینی(ره) و رهبری ملتزم به رأی مردم بوده و هستند گفت: یعنی اگر در دوران امام(ره)، مردم به بنی‌صدر رأی دادند ایشان ملت را به عدم رأی به بنی‌صدر سفارش نکردند بلکه از راه‌های قانونی، خطاهای بنی‌صدر را نشان دادند تا مردم خود به این جمع‌بندی رسیدند که وی انتخاب اشتباهی بوده است.
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: از سوی دیگر در دوران گذشته، از هر جناح فکری و سیاسی که کاندیدای حائز رأی اکثریت بود، رهبر معظم انقلاب اسلامی همراهی کردند و حتی از کلّیت امور دولت‌هایی که خود موافق نبودند، پشتیبانی کردند چون این مردم هستند که با انتخاب‌های اشتباه خود به یک بلوغ فکری برسند که باید در انتخاب خود دقت کنند.
وی با ابراز تأسف از اینکه برخی داوطلبان انتخاباتی یا اطرافیان آنها، تبلیغات اغواگرایانه، فریبنده، شایعه‌سازی، برچسب‌زنی، اتهام‌زنی و تخریب شخصیت می‌کنند اضافه کرد: از آن سو کسانی که پایبند امور دینی و ارزش‌های انسانی و اخلاقی هستند، نمی‌توانند به دیگران تهمت و افترا بزنند و آبروی آنها را ببرند در حالی که از تخلفات آنها آگاه هستند.
دیرباز اظهار داشت: بنابراین مردم باید سره را از ناسره تشخیص دهند و بدانند که چه تبلیغاتی واقع‌بینانه و چه تبلیغاتی اغواگرایانه، جنگ روانی و شایعه است چون برخی ادعا کردند که اگر فلانی رئیس جمهور باشد در پیاده‌رو دیوار می‌کشد و متأسفانه برخی تحت تأثیر چنین تبلیغاتی قرار گرفتند که به‌ضرر کشورمان تمام شد.
وی در ادامه تصریح کرد: هم‌اکنون وضعیت به‌گونه‌ای است که بسیاری از مردم توانایی خرید کالای اساسی را ندارند و از زندگی ساده‌ای برخوردار هستند که یکی از دلایل آن اعتماد ملت به منتخبان و صداقت آنها است که در عمل انتظارات مردم تأمین نشده است و بنابراین ملت باید در انتخاب خود دقت داشته باشند که چنین انتخاب‌هایی تکرار نشود.
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر دولتی ادعا می‌کند که افکار، سیاست و جریاناتش ادامه دولت فعلی است، یک عده فریب می‌خورند و گمان می‌کنند که عملکرد این دولت مطلوب بوده است و بنابراین باز هم مشکلات گذشته اتفاق می‌افتد.
وی افزود: در صورت کلی، اگر دموکراسی، مورد پذیرش افراد جامعه باشد باید پیامدهای آن را نیز بپذیرد هرچه هزینه آن برای کل ملت ایران و رهبری است، پس باید در انتخاب‌ها دقت لازم را داشته باشیم.
دیرباز با اشاره به حضور خود در ستاد آیت الله رئیسی اظهار داشت: در این راستا باید بدانیم که از چه تفکر و جریان فکری حمایت می‌کنیم چون برخی جریانات فکری که به غرب اعتماد دارند، گمان می‌کنند که نسخه‌های غربی می‌تواند کشورمان را نجات دهد.
وی تأکید کرد: آیت الله رئیسی اعتماد و تکیه به توانمندی‌های داخلی دارد و شعار «ما می‌توانیم» و »ایران قوی« سر می‌دهد اما این بدین معنا نیست که مرزهای کشور را ببندد و یک جزیره‌ای برای خود درست کند بلکه حداکثر استفاده را از فناوری و پیشرفت‌ها به‌شرط بومی‌سازی انجام می‌دهد.
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید دانست که چه مواردی با شرایط جغرافیایی و زیست‌بوم ایران سازگار و چه مواردی ناسازگار است تا به‌صورت مقلدانه از تفکر غربی وارداتی استفاده نکنیم بلکه به‌صورت کارشناسی، علاوه بر تکیه بر متخصصان خود، بدانیم که در چه مواردی می‌توان از یافته‌های غربی از طریق بومی‌سازی‌ استفاده کرد.
وی بیان کرد: هم‌اکنون بسیاری از متخصصان دانشگاهی کشورمان در دوران تحریم با تعطیلی واحدهایی که به‌خاطر یک قطعه تعطیل شدند یا با ظرفیت کم کار می‌کنند، روی آن قطعه کار می‌کنند و بازسازی می‌کنند و حتی بهتر از نمونه خارجی آن درست می‌کنند تا کارخانه را راه‌اندازی کنند.
دیرباز اضافه کرد: بنابراین در سطح کلان نیز می‌توان کارایی را داشت، پس باید به تفکرات و برنامه‌ها رأی داد چون هدف ملت پیشرفت کشور است تا ادامه‌دهنده راه خونین شهدا باشیم و عزت خود را حفظ کنیم و برای نسل‌های آینده یک ایران پرافتخار به‌یادگار بگذاریم و باعث عزت کشورهای اسلامی شویم.
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: آیت‌الله رئیسی هیچ‌گاه به‌دنبال تخریب و توهین و اهانت نسبت به کاندیدای خاص نیست و با سکوت پاسخ افراد تخریب‌کننده را می‌دهد.
وی افزود : ایشان در صورت انتقاد از یک تفکر، می‌داند که تفکر غرب‌گرا برای کشورمان هزینه‌آور است و خود اندیشمندان غربی نیز به این نتیجه رسیدند که تفکر غربی مشکلات فراوانی برای بشریت به وجود آورده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست