اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :رئیس سازمان جهاد کشاوری آذربایجان غربی گفت: استان برای تامین غذای دام و طیور جهت تولید گوشت و لبنیات مورد نیاز سالانه نیازمند ۴۵۰ هزار تن نهاده های دامی است.

اسمعیل کریم زاده در جلسه کار گروه پایش تامین و توزیع کالاهای کشاورزی استان افزود: ۲۰ درصد از نهاده های مورد نیاز دامداران آذربایجان غربی را جهاد کشاورزی از طریق شرکت پشتیبانی امور دام تامین می کند که ۹۰ هزار تن است و بقیه نهاده های مورد نیاز توسط تشکل های بخش کشاورزی در کشور تامین و در اختیار دامداران گذاشته می شود.

کریم زاده با بیان اینکه بخش اندکی از نهاده های دامی در استان تولید می شود، گفت: آذربایجان غربی سالانه نیازمند ۱۰۰ هزار تن سویا، ۱۳۵ هزار تن ذرت و ۲۵۰ هزار تن جو می باشد که وارداتی است.

رییس سازمان جهاد کشاوری آذربایجان غربی با تاکید بر ذخیره سازی نهاده ها در استان افزود: ذخیره سازی از کمبود نهاده های دامی در طول سال جلوگیری می کند.

کریم زاده بیان کرد: ظرفیت انبارهای استان برای ذخیره این ‌نهاده ها ۳۰ تا ۴۰ هزار تن است که به علت انتقال تدریجی نهادها به استان نیازها را کفاف می دهد.

وی با اشاره به سایر تولیدات دامی آذربایجان غربی افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی و دامداری های کوچک روستایی در استان مجوز فعالیت دارند و ۷۰۰ هزار راس دام بزرگ در این دامداری ها نگهداری می شوند.

رییس سازمان جهاد کشاوری آذربایجان غربی گفت: بغیر از ۲ هزار راس از این دام ها بقیه به صورت سنتی در محیط های روستایی و عشایری نگهداری می شوند.

وی اضافه کرد: ۹۰۰ واحد مرغداری گوشتی تخم گذار، اجداد و گوشتی و کارخانه های وابسته در استان فعال است و سالانه ۱۵ میلیون قطعه جوجه در آذربایجان غربی در هر دوره تولید می شود.

کریم زاده با اشاره به اینکه سالانه ۸۴ هزار تن گوشت مرغ از واحد های تولیدی آذربایجان غربی عرضه می شود، گفت: بخشی از این میزان مازاد بر مصرف می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست