اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهارداشت: در حال حاضر تنها ۱۲ درصد از باغات استان تحت پوشش بیمه قرار دارند.

عزیز امانی با بیان اینکه از ۱۱۹ هزار هکتار باغات آذربایجان غربی تنها ۱۲ درصد تحت پوشش قرار دارند افزود: از این میزان سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع میوه در استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی استان گفت: همه ساله به دلیل شرایط آب و هوایی خسارات زیادی از جمله سرمازدگی بهاره و زودرس، تگرگ و … بر بخش کشاورزی استان تحمیل می‌شود که این امر ضرورت بیمه محصولات کشاورزی را در استان دو چندان می‌کند.

امانی با اشاره به خسارت بالای سرمازدگی بهاره در سال جاری عنوان کرد: امسال در اثر سرمازدگی بهاره شاهد خسارت ۳۰ درصدی در بخش کشاورزی بودیم که از این میزان ۱۰ درصد خسارت در بخش انگور و میوه‌های دانه دار بوده و ۲۰ درصد در بخش میوه‌های خشک برآورد شده است.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به تلاش‌های شبانه باغداران استان با اعلام یخبندان از سوی هواشناسی استان گفت: باغداران با تدابیری از جمله ایجاد آتش در باغات و دود توانستند میزان خسارات را کاهش دهند اما استفاده از بیمه بخش کشاورزی ضروری است.

وی با بیان اینکه برآورد میزان خسارات بخش کشاورزی در اثر سرمازدگی بهاره هنوز قطعی نشده است عنوان کرد: اکیپ‌های تعیین خسارت در مناطق مختلف استان در حال برآورد خسارات احتمالی هستند.

امانی تاکید کرد: نصب و استفاده از سامانه‌های هوشمند مبارزه با سرمازدگی نقش مهمی در کاهش خسارات احتمالی داشته و از طراحی ساخت و نصب این تجهیزات بومی تولید شده در استان حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست