اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : حسین پزشکیان مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های آذربایجان غربی به همراه معاونین و مجموعه اداری سازمان با حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ارومیه دیدار کرد.

در این دیدار که در محل دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به موضوع جوان‌گرایی در سازمان همیاری شهرداریهای استان اظهار داشت: سازمان یا نهادی را به خاطر ندارم اکثریت قریب به اتفاق مدیران و کارکنان آن از جوانان باشند و البته این موضوع در گذشته حتی در سازمان همیاری هم مسبوق به سابقه نبوده است.
وی افزود: این تیم جوان مدیریتی فرصت ارزشمند است تا به مسئولین استان نشان دهد که می‌توانند به جوانان اعتماد کنند و امور مختلف را با سرعت پیش ببرند و بدانید که موقعیتی که در آن قرار دارید بسیار مهم است.

  •  باید جرات سپردن امور به جوانان ایجاد شود

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی گرد هم آمدن مدیران جوان در سازمان همیاری را یک توفیق الهی قلمداد کرده و یادآور شد: باید طوری عمل کنید که نتیجه فعالیت‌های شما این جرات در بین مسئولین ایجاد شود که کارها به جوانان سپرده شود و از ظرفیت‌ بزرگ جوانان استفاده شود.

وی افزود: در این میان نباید از ظرفیت جوانان در خارج از مجموعه‌ی سازمان همیاری غافل شد و پیشنهادی که در این خصوص دارم ارتباط با جوانان خوش‌ فکر از طریق جذب ایده‌های جدید و متنوع است و این موضوع هرچند که ممکن است هزینه‌های جزئی را نیز در پی داشته باشد، نباید به عنوان سدی برای پیشبرد اهداف سازمان قلمداد شود.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی استان اظهار داشت: از ظرفیت‌های مهمی که در استان وجود دارد، پارک‌های علم و فناوری هستند که در آنها جوانان خوش‌فکر با اید‌ها و اختراع‌های خوبی جمع آمده‌اند که اگر از آنها حمایت شود، اشتغالزایی برای جوانان و در نتیجه درآمدزایی برای استان و مردم را در پی خواهد شد.
وی یادآور شد: البته نباید در بحث پارک‌های علم و فناوری صرفاً به استان آذربایجان‌غربی اکتفا کرد و باید از ظرفیت پارک‌های استان‌های دیگر نیز استفاده شود و در کنار آنها از تجارب اساتید دانشگاهی بهره‌گیری شود.

  •  فضای سیاسی را از محیط کار دور کنید
    امام جمعه ارومیه با اشاره به وضعیت سازمان همیاری شهرداریها در گذشته گفت: سازمان‌های همیاری بسته به موقعیت خود همواره با فضای سیاسی مرتبط و درگیر بوده و متاسفانه همین موضوع باعث شده این سازمان از رسالت اصلی خود فاصله بگیرد.
    وی یادآور شد: البته وجود گرایش‌های مختلف خوب و منجر به رشد است و تک‌صدایی مقبول و صحیح نیست اما سازمان همیاری نباید تحت سایه‌ی جناح‌های سیاسی قرار گیرد و مدیران این سازمان مسائل سیاسی را در امورات کاری دخالت ندهند.
  •  لزوم توجه به صنعت گردشگری
    حجت‌الاسلام قریشی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری و گردشگری درمانی اظهار داشت: متاسفانه بر خلاف استان‌های مجاور که در حوزه‌ی گردشگری فعالیت‌های قابل توجهی انجام داده‌اند، در آذربایجان‌غربی نسبت به این موضوع غفلت شده است و علی‌رغم وجود ظرفیت‌هایی متعدد و متنوعی مانند دریاچه ارومیه و رودخانه شهرچای، متاسفانه اقدام خاصی برای بهره‌برداری حداکثری از آنها به نفع صنعت گردشگری انجام نشده است.
    وی افزود: تفریح و نشاط از نیازهای مردم است و باید مورد اهمیت قرار گیرد که نتیجه‌ی پرداختن به آن ارتقای استان در حوزه گردشگری و نیز افزایش اشتغال مردم خواهد بود.
  • پیوست فرهنگی در پروژه‌های مختلف مورد غفلت قرار گرفته است

نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی تصریح کرد: تدوین پیوست‌های فرهنگی برای پروژه‌های مختلف که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست، از جمله مواردی است که مورد غفلت قرار گرفته و متاسفانه در پروژه‌های مختلف خصوصا در پروژ‌های شهری این پیوست‌ها وجود ندارند.
وی افزود: حتی در شهربازی ارومیه نیز این پیوست فرهنگی وجود ندارد و حداقل تاکنون ارائه نشده است که نباید به سادگی از آن گذشت و این موضوع در بحث استفاده از نعمت دریاچه ارومیه نیز صادق است.

  • تامین معیشت کارکنان مورد توجه قرار گیرد

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت تامین معیشت کارکنان سازمان همیاری اظهار کرد: اگر کارمندان و کارگران احساس کنند که نسبت به معیشت آنها توجهی وجود ندارد دلسر می‌شوند که نتایج نامطلوبی را در پی خواهد داشت و اینکه در سازمان همیاری ابتدا حقوق کارگران، سپس کارمندان و در پایان مدیران پرداخت می‌شود جای تقدیر دارد و این حرکت باید مستمر باشد.

وی افزود: مجموعه‌های مختلف با نیروی انسانی فعال هستند و از این رو باید این حس در بین کارگران و کارمندان وجود داشته باشد که قدر کارگر و کارمند و خدمات آنها دانسته می‌شود و سیستم نسبت به آنها نگاه عادلانه دارد.
لزوم ورود سازمان همیاری به بحث فرهنگسازی برای مبارزه با مواد مخدر

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به توانمندی‌های سازمان همیاری شهرداریها و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگسرای جوان ارومیه که در اختیار این سازمان قرار گرفته گفت: در بحث آسیب‌های اجتماعی نیازمند ورود به بخش مبارزه با مواد مخدر با انجام اقدامت فرهنگی و گرد هم آوردن فعالین و خیرین برای تاسیس کمپ‌های ترک اعتیاد هستیم که امید است سازمان همیاری در این خصوص توان لازم و البته ممکن را به کار بگیرد.

  •  معنویت را در اولویت امور قرار دهید

در پایان نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، بحث معنویت را در اولویت دانسته و افزود: به معنویت اهمیت دهید و طوری عمل کنید که هرکسی وارد مجموعه‌ی شما شد، احساس معنویت کند.
وی افزود: شاه کلید تقوا و خدا ترسی را فراموش نکنید که در این صورت یاری خداوند در اهدافتان شامل حالتان خواهد شد و به یاری خدا در بن‌بست قرار نخواهید گرفت.

غفلت از ظرفیت های آذربایجان غربی
در ابتدای این دیدار حسین پزشکیان، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای استان آذربایجان‌غربی با قدردانی از فرصت فراهم شده، با اشاره به اهداف سازمان همیاری شهرداریها اظهار داشت: سازمان همیاری وظیفه‌ی پشتیبانی و نیز ایجاد درآمد برای شهرداری‌ها را بر عهده دارد که اساس کار آن بر پایه‌ی فعالیت‌های عمرانی قرار دارد.
وی افزود: با توجه به شرایط کشور و افزایش فعالیت‌های تحت پوشش سازمان، در حوزه‌های دیگر خصوصا در بخش بازرگانی گام‌های قابل توجهی برداشته شده است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای استان یادآور شد: آذربایجان‌غربی ظرفیت‌هایی دارد که مورد غفلت واقع شده و علی‌رغم داشتن گمرکات و پایانه‌های مرزی و یک منطقه آزاد و یک منطقه ویژه اقتصادی، بهره‌برداری لازم از آنها برای توسعه استان انجام نمی‌گیرد.
وی افزود: در عرصه بازرگانی، ورود به بخش صنعت جهت معرفی و عرضه محصولات تولیدی استان به بازارهای خارجی و حتی بازار استان‌های دیگر را در دستور کار داشته‌ایم و همچنین مقدمات پشتیبانی از بهسازی و نوسازی ماشین‌آلات سنگین و استراتژیک را انجام داده‌ایم.
او ادامه داد : نوسازی و بهسازی اتوبوس‌های شهری نیز با همکاری منطقه آزاد ماکو و تحت حمایت وزارت کشور در حال برنامه‌ریزی است که به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

پزشکیان با اشاره به اقدامات سازمان همیاری در خدمات‌رسانی اجتماعی خاطرنشان کرد : سازمان همیاری شهرداریها در حوزهای مختلف از جمله زلزله‌ی شهر قطور با ارسال ماشین‌آلات و امکانات خود، تمام توان خود را به کار گرفته است و همچنین در مبارزه با ویروس کرونا، ضمن تامین اقلام بهداشتی از جمله ماسک و مایع ضدعفونی کننده برای شهرداریهای تابعه، هتل مروارید را جهت اسکان کادر درمانی درگیر مبارزه با ویروس کرونا اختصاص داده است که تاکنون ادامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به رعایت مسائل فرهنگی گفت: باعث افتخار است که در دوره جدید در کنار عمده اقدامات سازمان به موضوع فرهنگ پرداخته شده و در کنار هر کاری رویکرد فرهنگی داریم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای استان آذربایجان‌غربی با اشاره به احیای مرکز توسعه گردشگری در سازمان از اجرای طرح‌هایی در حوزه تفریحی و نیز فرهنگی خبر داد و گفت: بنا داریم با احیای ظرفیت‌های گردشگری استان، زمینه توسعه و پیشرفت آن و نیز اشتغال‌زایی را شاهد باشیم.
به گزارش روابط عمومی ؛ وی در پایان با تاکید بر استفاده از جوانان در حوزه‌های مختلف اظهار داشت : در راستای تحقق اهداف گام دوم انقلاب حساب ویژه‌ای روی جوانان باز کرده‌ایم و این موضوع در تیم مدیریتی سازمان مشهود است و امیدواریم که در این مسیر گام‌های موثری را برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست