اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از در توقف ۳۸۰ دستگاه کامیون برای خروج از کشور در پایانه مرزی تمرچین خبر داد و گفت: به زودی این دستگاه ها با توجه به ظرفیت ممکن تخلیه می شوند.

ارسلان شکری اظهار داشت: با شیوع کرونا در کشور از بین ۶ مرز رسمی آذربایجان غربی فقط در مرز تمرچین تردد وجود دارد و در حال حاضر ۳۸۰ دستگاه کامیون در مجتمع های خدماتی رفاهی وحدت، مروارید و‌ مسیر منتهی به مرز جهت خروج از کشور متوقف هستند.

او افزود: از کامیون های موجود، ۲۰۲دستگاه تخلیه در مرز و ۱۷۸ دستگاه کامیون های ترانزیتی و حمل یک سره را شامل می شود.

شکری گفت: محموله ترانزیت ها اغلب شامل خودرو و سوخت است با هماهنگی های انجام شده با سایر استان ها اعزام ناوگان بین المللی و ترانزیتی بدون هماهنگی به آذربایجان غربی متوقف شده است تا با اعمال مدیریت بهینه در ترخیص این ناوگان تهدیدی از نظر بهداشتی متوجه رانندگان نباشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی بیان کرد: روز گذشته ۳۰ دستگاه خروجی و ۳۰ دستگاه ورودی در مرز تمرچین وجود داشته است.

او ادامه داد: تا دو سه روز دیگر با باز شدن سایت تعداد دیگری از کامیون ها از مرز خارج خواهند شد و در خصوص کامیون های ترانزیتی نیز روزانه ۴۰ تا ۵۰ کامیون به سمت اقلیم کردستان عراق حرکت می کنند که این مورد کمی زمانبر است ولی با مدیریت انجام گرفته به زودی توقف آن ها در مرز به اتمام می رسد.

شکری بیان کرد: برای تردد کامیونهای کشورهای همسایه از مسیر مرزهای آذربایجان غربی مشکلی نیست به طور مثال کامیونهای ترکیه مانده در ایران یا کشورهای ثالث می‌توانند از طریق مرزهای ما به کشور خود برگردند.

به گزارش کرپرس ؛  گفتنی است؛ چهارم فروردین ماه فرماندار پیرانشهر از اعمال محدودیت در تردد خودروهای باری به مقصد تمرچین پیرانشهر خبر داد و گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور؛ از سوم فروردین ماه تا اطلاع ثانوی برای هیچ خودروی باری از هیچ نقطه کشور برنامه و مجوز حمل بار به مقصد محور تمرچین صادر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست