اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به جلوگیری از حفر ۸۷ چاه جدید در سطح دشت های استان طی سالجاری گفت: با تلاش اکیپ های گشت و بازرسی این شرکت از فعالیت ۴۳ فقره دستگاه فعال در زمینه حفاری غیرمجاز در دشت های استان جلوگیری شده است.

محمد اشرفی در این باره گفت: بهینه کردن پروانه های بهره برداری قدیمی به تعداد ۳۱۴ فقره در سطح دشت های استان، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و اجرایی نمودن طرح دانش آموزی نجات آب (داناب) را بخش دیگری از اقدامات این شرکت در راستای نهادینه نمودن فرهنگ مصرف صحیح آب در سالجاری برشمرد.

او در خصوص رهاسازی آب مازاد سدهای استان به دریاچه ارومیه در سالجاری گفت: عملیات رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از سدهای مخزنی حوضه آبریز، در ۲۱ اسفندماه سال گذشته از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران جهت اجرا به این شرکت ابلاغ شده که حجم ابلاغی جهت رهاسازی به دریاچه بر اساس ابلاغیه مذکور معادل ۲۵۴ میلیون مترمکعب بوده است. 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی افزود: با توجه به افزایش بارندگی‌های بهاره و در نتیجه افزایش حجم آب ورودی به مخزن نسبت به برنامه ابلاغی، این شرکت ضمن انجام رهاسازی به میزان ابلاغی در برنامه، نسبت به رهاسازی حجم آب ورودی مازاد بر برنامه نیز با لحاظ مناسب بودن زمان و بالا بودن راندمان و اثر بخشی به سوی دریاچه ارومیه اقدام کرده است. به طوری که حجم رهاسازی به دریاچه با ۱۲۰ درصد افزایش نسبت به برنامه ابلاغی برابر ۵۶۰ میلیون مترمکعب شده است.

 اشرفی در زمینه فعالیتهای گروه بهره برداری و نگهداری از شبکه‌های آبیاری گفت: لایروبی کانالهای اصلی درجه ۱ در شبکه های آبیاری شهرچای، باراندوز و نازلو چای، مرمت و بازسازی دریچه های آبگیر در شبکه های آبیاری شهرستان ارومیه، جلوگیری از برداشتهای غیر مجاز در شبکه های آبیاری شهرستان ارومیه در راستای کاهش مصارف کشاورزی و هدر رفت آب، مرمت و بازسازی تاسیسات هیدرومکانیکال شبکه نازلو (کانال دلمه) و تدوین قرارداد تیپ تحویل حجمی آب در شبکه های آبیاری و زهکشی جهت تحقق موضوع تحویل حجمی آب در نقاط تحویل بخشی از دیگر اقدامات موثر این معاونت طی سالجاری می باشد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در خصوص بهینه سازی مصارف کشاورزی توسط شرکت آب منطقه ای استان گفت: در راستای بهینه‏سازی مصارف کشاورزی این شرکت از محل اعتبارات طرح تکمیل و تجهیز شبکه های اندازه گیری آبهای سطحی و زیرزمینی اقدام به عقد قرارداد تجهیز نقاط تحویل به دستگاه های آنلاین اندازه گیری جریان آب کرده است که خرید ۱۹دستگاه دبی سنج الکترومغناطیسی و ادامه عملیات برقی سازی دریچه های هیدرولیکی بندهای انحرافی بخشی از مهمترین اقدامات در این راستا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست