اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، ادعاهای برخی از رسانه‌های معاند مبنی بر خودکشی یک زندانی زن در زندان ارومیه را تکذیب کرد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، ادعاهای مطرح شده درخصوص این زندانی زن را تکذیب کرد و گفت: هفته گذشته در بازدیدی که از زندان ارومیه داشتم، با این زندانی نیز به صورت مستقیم گفت و گو کردم.

وی با بیان اینکه خبر خودکشی زندانی از اساس کذب است، تاکید کرد: قرار بازداشت وی به وثیقه تبدیل شده است و در صورت معرفی وثیقه امکان آزادی وی فراهم خواهد بود.

سازش سیزدهمین و چهاردهمین پرونده قتل استان در سردشت و مهاباد

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش سیزدهمین و چهاردهمین پرونده قتل استان در سردشت و مهاباد خبر داد.

ناصر عتباتیگفت: در آبان ماه سال ۱۳۹۳ فردی بنام ص – ح توسط شخصی به نام ر – ب با مشارکت خانمی به نام گ – ا به قتل رسیده بود که موضوع در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان مستقر در مهاباد  رسیدگی و منجر به صدور حکم قصاص نفس محکوم شد و پرونده پس از فرجام خواهی به دیوان عالی ارسال و با تایید دیوان و سیر مراحل قانونی قطعیت یافت.

عتباتی ادامه داد: با قطعیت حکم قصاص، دادنامه به منظور اجرا به شعبه اول اجرای احکام کیفری سردشت ارجاع شد لکن ضمن دریافت استیذان قصاص نفس و در راستای پویش به عشق حسین می بخشم، پرونده به شورای حل اختلاف توسط دادستان عمومی و انقلاب سردشت ارجاع یافت.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: با طرح موضوع در هسته جهادی بخشایش و ورود آن اعضاء و نیز روحانیون و متنفذین محلی و نظارت و تاثیرگذاری مسولین قضایی سردشت، با برگزاری جلسات متعدد و اصرار و پا درمیانی معتمدین و ریش سفیدان سرانجام با تلاش ها و مذاکرات انجام شده اولیاء دم ضمن اعلام رضایت بی وقید و شرط خود نسبت به محکوم علیه، از حق قصاص خویش گذشت نمودند و به قاتل فرصت دوباره زندگی دادند.

عتباتی همچنین از سازش چهاردمین پرونده قتل اینبار در مهاباد خبر داد و گفت: در سال ۹۴ فردی به نام س- س توسط شخصی به نام س– س به قتل رسیده که پس از رسیدگی به اتهام متهم به قتل، با احراز محکومیت وی حکم قصاص صادر و پس از قطعیت و تایید دیوان عالی کشور، قاتل در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

عتباتی ادامه داد: در عمل به پویش به عشق حسین می بخشم و تلاش برای اخذ رضایت اولیاء دم موضوع به شورای حل اختلاف و هسته های جهادی بخشایش مهاباد ارجاع و پس از برگزاری جلسات متعدد و تلاش، حضور و حمایت های رئیس دادگستری، دادستان مهاباد، رئیس زندان، رئیس شعبه ۶ شوراهای حل اختلاف، معتمدین و ریش سفیدین و دادیار اجرای احکام کیفری دادسرای مهاباد، ولی دم با اعلام گذشت خود از حق قصاص قاتل صرف نظر و محکوم پس از ۷ سال از قصاص رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست