اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توافق روسای جمهوری ایران و ترکیه مبنی بر توسعه تجارت بین دو کشور، گفت: تکمیل زیرساخت های مرز و پایانه رازی در اولویت برنامه های این وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش ایرنا، شهرام آدم نژاد روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پایانه و مرز رازی خوی افزود: مرحله اول عملیات ساخت پایانه رازی با صرف ۸۰ میلیارد ریال هزینه به پایان رسیده و برای تکمیل آن ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر پیش بینی شده است.

وی با اشاره به افزایش روزافزون تردد مسافران دو کشور از مرز رازی، بیان کرد: زیرسازی و آسفالت هفت کیلومتر از جاده خوی – رازی با هدف تسهیل تردد مسافران تا ۶ ماه آینده به پایان می رسد.

آدم نژاد اضافه کرد: مطالعات ۲۹ کیلومتر دیگر این جاده به همراه تونل آن و ۲ کیلومتر منتهی به مرز رازی نیز تا پایان امسال تکمیل شده و به مرحله اجرا گذاشته می شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی همچنین به ساماندهی محوطه و نحوه ورود و خروج در پایانه رازی تاکید کرد و ادامه داد: برای داشتن مرزی با مشخصات فنی استاندارد و تکمیل ابینه ها از تمام ظرفیت ها استفاده می شود.

آدم نژاد در ادامه با اشاره به اولویت های کاری معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: تکمیل طرح های حمل و نقل ترکیبی، دستیابی به لجستیک نظام مند و توسعه ایمنی راهها از اولویت برنامه های وزارت راه و شهرسازی برای رسیدن به استانداردهای لازم است.

به گزارش ایرنا ؛ مرز زمینی و ریلی رازی خوی در توسعه ارتباطات فرهنگی دو کشور نقش بسزایی دارد به طوری که در طول یکسال از این مرز نزدیک به ۵۲۰ هزار مسافر تردد می کنند.مرز رازی خوی در فاصله ۷۵ کیلومتری شهر خوی قرار گرفته و سومین مرز رسمی ایران با ترکیه در آذربایجان غربی است و نقش موثری در اقتصادی منطقه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست