اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: ۳۷ مزرعه کشت ارز دیجیتال که به صورت غیرقانونی در استان فعالیت می کردند شناسایی و جمع آوری شدند.

اکبر حسن بکلو در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص کشف مزارع بیت کوین غیرمجاز در استان نیز از شناسایی و جمع آوری مزارع بیت کوین در ۳۷ نقطه از استان خبر داد و تصریح کرد: مشکل اساسی مزارع بیت کوین نبود مجوز قانونی برای کشت ارز دیجیتال و استفاده از واحدهای صنعتی متروکه برای این امر بود در حالی که دولت برای متقاضیان استخراج بیت کوین مجوز احداث صادر می کند و تعرفه برق مصرفی این واحد ها نیز با تعرفه برق صادراتی محاسبه خواهد شد.
حسن بگلو با بیان اینکه علی رغم گرمی هوا در ایام گذشته توانستیم ساعات پیک بار را بدون خاموشی از بابت کمبود بار و تولید بگذرانیم، افزود: تمامی خاموشی های مقطعی که در سال جاری در سطح استان رخ داده است به دلیل تعمیرات و یا اقدامات توسعه ای در سطح شبکه توزیع نیروی برق استان بوده است.
 وی افزود: در سال گذشته در ایام پیک بار بالغ بر ۱۲۰ تا ۱۵۰ مگا وات خاموشی در سطح استان داشتیم که در سال جاری این رقم تقریبا به صفر رسیده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با اشاره به بهره برداری از ۱۲۹ پروژه و برق رسانی به ۹ روستای جدید استان تصریح کرد: این روستاها در شهرستان های تکاب، چالدران، خوی و بوکان بودند که برای متصل کردن انها به شبکه توزیع نیروی برق ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
وی افزود: تا پایان سال جاری ۹ روستای زیر ۱۰ خانوار دیگر نیز از نعمت برق بهره مند خواهند شد.
حسن بگلو ضریب نفوذ برق در روستاهای استان را بر اساس تعداد خانوار، ۹۹٫۹۸ درصد اعلام کرد و گفت: از کل جمعیت روستایی استان تنها ۱۸ روستای زیر ۱۰ خانوار از نعمت برق محرومند که در سال های اتی تمامی آن ها به شبکه توزیع برق استان متصل خواهند شد.
وی در خصوص وضعیت روشنایی جاده شهید کلانتری با بیان اینکه تامین روشنایی این محور جز وظایف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی نیست، ادامه داد: با توجه به مساعدت استانداری و تخصیص اعتبار یک میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومانی انجام شده جهت اجرای طرح مذکور، تاکنون ۸ کیلومتر از عملیات اجرایی آن انجام شده و ۱۴ کیلومتر باقی مانده است که در صورت تامین اعتبار لازم تا پایان سال جاری محور شهید کلانتری ارومیه از روشنایی لازم برخوردار خواهد بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تعداد مشترکین برق استان را یک میلیون و ۲۵۷هزار و ۵۰۹ خانوار اعلام و خاطرنشان کرد: تاکنون ۹۰ درصد از مشترکین برق استان اقدام به ثبت شماره موبایل خود در سامانه کرده اند و از مرداد ماه سال جاری با حذف قبوض کاغذی خدمات به صورت پیامک به آن ها ابلاغ می شود.
وی ادامه داد: پیش از این در طول سال بالغ بر ۸ میلیون قبض کاغذی صادر و ۴ میلیون کاغذ A4صررف چاپ قبض، اخطاریه و اطلاع رسانی ها می شد که حذف قبوض کاغذی و الکترونیکی شدن خدمات می تواند صرفه جویی قابل توجهی را در هزینه ها به همراه داشته باشد.
حسن بگلو گفت: در راستای توسعه خدمات غیر حضوری شرکت توزیع نیروی برق استان در حال حاضر ۲۸ خدمت به صورت غیر حضوری و از درگاه اینترنتی شرکت به مردم استان ارائه می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح”چاوش” در سطح استان تصریح کرد: بر اساس این طرح تا پایان سال جاری ۹۸ درصد از ضعف ولتاژهای موجود در استان رفع خواهد شد که در همین راستا اقدام به اصلاح ۲۵۰ کیلومتر از شبکه توزیع شهری فرسوده در سطح استان خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست