اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از حذف ۶ نقطه پرحادثه از جاده‌های استان خبرداد.

ارسلان شکری افزود: ۶ نقطه پرحادثه در استان به‌طور کامل حذف و در بقیه نقاط نیز اقدامات آشکارسازی و نصب تابلو و علائم انجام‌شده است، برای حذف کامل ۷ نقطه نیز مناقصات لازم در حال برگزاری است که به‌زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در حذف نقاط پرحادثه برای سرعت بخشی به کار انجام شد عقد تفاهم‌نامه همکاری با استانداری برای تأمین اعتبارات لازم به‌صورت مشارکتی ۵۰-۵۰ بود که ۵۰ درصد این تفاهم‌نامه نیز تاکنون عملیات شده است.

شکری تصریح کرد: پیمانکار نصب و تعمیر و نگهداری چراغ‌های چشمک‌زن در حال کار بوده و در محورهای پرد تردد نسبت به ایجاد روشنایی نقطه‌ای، دید در شب و چراغ از کف جاده، آشکارسازی سرعت‌گیرها اقدام شده و تاکنون آسفالت لازم برای لکه‌گیری از محورهای ارتباطی استان به میزان ۳ هزار تن نیز تأمین‌شده است.

وی با تاکید براینکه در راستای سیاست‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، در سال جاری ایمن‌سازی محورهای استان و رفع نقاط پر تصادف از اولویت‌های این حوزه بشمار می‌رفت که با امکانات موجود در راستای رسیدن به این هدف تلاش‌های شبانه‌روزی شکل گرفت یاداور شد:  امسال شاهد کاهش ۳ درصدی تلفات برون‌شهری و روستایی در استان بودیم که اصلاحات انجام‌شده در جاده‌های استان و رفع نقاط پر تصادف یکی از دلایل بسیار مهم در این کاهش بود که ازجمله این اقدامات می‌توان به اجرای طرح روکش آسفالت ۱۱۰ کیلومتر از محورهای استان در سال جاری و عقد قرارداد برای روکش آسفالت ۱۲۰ کیلومتر از راه‌های استان اشاره کرد.

وی افزود: مردم نقش اصلی در کاهش تصادفات دارند، آنچه مسلم است سهم مردم در تصادفات و تلفات جاده‌ای بیشترین سهم است و بیشترین تعداد تصادفات جاده‌ای از آن سواری‌های شخصی است.

شکری برنامه‌ریزی برای روکش آسفالت بیش از ۳۰۰ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان در سال آتی را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار این اداره کل برای برقراری تردد ایمن و سهل در جاده‌های استان عنوان کرد و افزود: امسال خط‌کشی ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تردد ایمن جاده‌ای آغازشده است و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی اظهار کرد:  در حال حاضر در بسیاری از مسیرهای ارتباطی استان کارگاه‌های راه‌سازی فعال بوده و امید است با این روند در آینده نزدیک شاهد اتمام این طرح‌ها و توسعه همه‌جانبه محورهای مواصلاتی استان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست