اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی گفت:آذربایجان غربی در شاخص هایی مثل درآمد سرانه،سلامت و سوادآموزی ارتقا یافته است.

ناصر حضرتی پر امروز با حضور در جلسه کمیته برنامه ریزی میاندوآب گفت: وضعیت استان همانند کشور که متاثر از رویدادهای بین المللی است در شرایط سختی قرار دارد و با توجه به وظایف ذاتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی  که راهبری توسعه استان، کمک به ایجاد زیرساخت ها و رصد توسعه استان است تلاش می کند در راستای تحقق این اهداف قدم بردارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی گفت: مسیری که این سازمان بعد از احیا در پیش گرفته است تعامل، شفافیت و عدالت در توزیع منابع است و ایده ای که در استان مطرح و تصویب شده است توسعه پایدار، متوازن و همه جانبه استان است و یکی از اقدامات انجام شده در این راستا اندازه گیری شاخص های توسعه استان است.

وی ادامه داد: نباید پشت درهای بسته برای استان برنامه ریزی کنیم و بلکه تمام تلاش ها باید در راستای توسعه متوازن استان بکار گرفته شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی بابیان اینکه میاندوآب قابلیت ها و چالش هایی تواما  دارد که شناسایی و طبقه بندی شده است افزود: بودجه میاندوآب در سال ۹۲ مبلغ ۲۸ میلیارد تومان بود که در سال ۹۷ به مبلغ ۹۷ میلیارد تومان رسیده است و علی رغم اینکه این مبلغ به لحاظ ظرفیت و استحقاق میاندوآب، رقم قابل توجهی نیست ولی روند افزایش اعتبارات قابل قبول بوده است.

حضرتی پر بااشاره به اینکه از بودجه مصوب سال ۹۷ در ۹ ماهه اول ۳۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است اظهار کرد: به دلیل اینکه نرخ بیکاری این شهرستان حدود۲ درصد از نرخ بیکاری استان بیشتر است و لازم است در برخی پروژه های عمرانی شهرستان از جمله فاصلاب اقدامات اساسی صورت گیرد و به بخش شاحص های کشاورزی و صنعت گردشگری این شهرستان توجه بیشتری شود لارم است تا پایان سال این رقم اختصاصی افزایش یابد.

وی گفت: طی چند روزه گذشته اعتباری هم به شهرداری های استان به صورت اسناد تخصیص یافته است و تا پایان سال اعتبار نقدی هم به شهرداری ها تزریق خواهد شد و آذربایجان غربی از نظر تخصیص اعتبارات عمرانی در بین سایر استانها به رتبه ۶ کشوری رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست