اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون بیش از۵۸۴ هزار تن گندم از زارعین استان خریداری شده است.
 اسمعیل کریم زاده با بیان اینکه تا امروز تا کنون ۵۵۳ هزار تن گندم و ۳۱ هزار تن بذر گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است اظهار کرد: مراکز خرید تعاون روستایی و شرکت غله و خدمات بازرگانی گندم مازاد برنیاز زارعین در استان را خریداری می کنند و این روند همچنان تدوام دارد.
وی با بیان اینکه وضعیت تولید بذر در استان بسیار مطلوب است اظهارکرد: بذر یکی از مهمترین نهاده های بخش کشاورزی است و برای سال زراعی پیش رو، مشکلی از بابت تهیه بذر اصلاح شده در استان نداریم.
اسمعیل زاده تصریح کرد:  برنامه ۲۷ هزار تنی فراوری بذر اصلاح شده گندم را در سال زراعی جاری دردستور کار داشتیم که به صورت صد درصد محقق شد.
کریم زاده با بیان اینکه برنامه تولید ۲۵ هزار تن فراوری بذر اصلاح شده گندم را در سال زراعی ۹۸-۹۷ در پیش رو داریم ، اظهار کرد: این پیش بینی شامل  ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن بذر آبی و ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن بذر دیم است که توسط ۷ شرکت تولید و فراوری انواع بذور گندم آبی و دیم از طبقات مختلف پرورشی ، گواهی شده و مادری فراوری خواهد شد.
وی با تاکید بر ضرورت افزایش سهمیه یارانه ای استان در زمینه تولید بذر، گفت: آذربایجان غربی پتانسیل بالایی در تولید بذر یا کیفیت غلات در مقایسه با سایر استان های کشور دارد و با وجود اینکه بذر اصلاح شده گندم مورد نیاز استان حدود ۱۷ هزار تن است،  سالانه مازاد این بذور نیز به سایر استانهای کشور صادر می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: نزدیک به ۳ هزار تن از بذرهای اصلاح شده استان در سال زراعی گذشته به استان های دیگر کشور صادر شد.
وی ادامه داد: استفاده از بذر اصلاح شده موجب افزایش راندمان تولید تا ۲۵ درصد می شود و امیدواریم با تهیه و توزیع بذر مناسب جهت استفاده کشاورزان و کشت به موقع و اصلاح روشهای ابیاری ، شاهد تحقق افزایش راندمان تولید در کل مزارع گندم استان در سال زراعی جاری باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست