اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: خرید تضمینی گوشت قرمز مهمترین راهکار برای جلوگیری از متضرر شدن دامداران است.

اکبر کرامتی در جلسه بررسی نحوه خرید دام از دامداران استان و عرضه مستقیم گوشت قرمزکه در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تامین گوشت قرمز در سر سفره مردم ، اظهارکرد:  امسال کاهش شدید میزان بارندگی‌ها و خشکسالی حادث‌شده ،سبب شده است مراتع به‌لحاظ پوشش گیاهی در وضعیت نامناسبی قرار داشته باشند و دامداران علی الخصوص دامهای عشایری و دامداران استان در تهیه علوفه دامی با مشکل مواجه شوند.
کرامتی تصریح کرد: قیمت علوفه و نهاده های دامی نیز نسبت به سال گذشته بدلیل خشکسالی و افزایش تقاضا در سطح کشور و به تبع آن در استان افزایش چشمگیری داشته و برای جلوگیری از خروج علوفه از استان تدابیری از سوی مقامات استانی اندیشیده شده است.
وی با اشاره به کاهش میزان مصرف گوشت قرمز در سبد غذایی مردم، اضافه کرد: با روشهای مختلفی از جمله خرید های تضمینی،ایجاد بازارچه های عرضه مستقیم گوشت قرمز توسط خود تشکل های دامداری، تزریق سرمایه در گردش خرید علوفه از منابع داخلی بانکها و صدور مجوزهای صادرات دام مازاد استان بصورت محدود می توان از ضرر و زیان دامداران جلوگیری کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تشکل های دامداری نقش مهم و سازنده ای در هماهنگی تولید و عرضه گوشت و فرآورده‌های دامی استان می توانند ایفا کنند،گفت: در این راستا نیاز است تشکل ها و اتحادیه های دامداران و تعاون روستایی در مناطق روستایی و عشایری به صورت جدی برای حمایت از این قشر زحمتکش و تقویت تولید و همچنین بازار رسانی محصولات دامی پای کار بیایند و سازو کارهای لازم در این زمینه تدوین شود.
کرامتی تاکید کرد: دامداران عشایری و روستایی باید مورد حمایت جدی از سوی دستگاههای متولی قرار گیرند تا محصولات تولیدی آنها که به صورت دام زنده سبک و سنگین و سایر فرآورده های مرتبط است، بر اثر خشکسالی و مسائل مرتبط دچار چالش نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست