اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۶۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعین استان به صورت تضمینی در سطح استان خریداری شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

به نقل از جهاد کشاورزی؛ رسول جلیلی در جلسه شورای راهبردی بخش کشاورزی استان اظهار کرد: توسعه تشکل های تولیدی خدماتی و فراهم نمودن زمینه های مشارکت تشکل ها در بخش کشاورزی و تکمیل زیر ساخت های بخش کشاورزی و همچنین تهیه بانک اطلاعاتی منسجم به صورت توصیفی و مکانی با استفاده از کاداستر اراضی از مهمترین اهداف بخش کشاورزی استان است .

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: حلقه حمل و نقل، به عنوان مهمترین حلقه زنجیره تولید به شمار می‌رود که مشکلات فراوانی در حوزه حمل و نقل محصولات کشاورزی وجود دارد که متاسفانه زنجیره‌ای که محصولات آن را کامیون‌های یخچال دار حمل می کنند، در استان بسیار کم است در حالی که ضرورت دارد تا استان به ناوگان حمل سرد محصولات تجهیز شود.

او با بیان اینکه از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۶۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعین استان خرید شده است، گفت: این میزان به صورت تضمینی توسط ۶۴ مرکز خرید شرکت غله و سازمان تعاون روستایی در سطح استان خریداری شده است و این روند همچنان ادامه دارد و ۳۲۸ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران به حساب آنها واریز شده است.

جلیلی اظهار کرد: ۵۱ مرکز مجاز فروش سیب صنعتی هم در سطح استان ایجاد شده است که صاحبان کارخانه‌ها موظف به خرید از این مراکز هستند و با مراکز غیرمجاز خرید و فروش سیب صنعتی در استان برخورد شده و این بخش به صورت دائمی باید ساماندهی شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: امیدواریم باتوجه به بالا رفتن قیمت ارز ، قیمت خرید سیب صنعتی در سال جاری نیز نسبت به سال گذشته افزایش دوبرابری داشته باشد و تصمیمات خوبی برای ساماندهی این موضوع و انتقال سیب‌ها به کارخانه گرفته شده است.

آغاز صادرات محصولات هسته دار در آذربایجان غربی

او بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر برخی از محصولات هسته دار اعم از گیلاس ،آلبالو و زردآلو به کشورهای عراق ، روسیه و کشورهای همسایه صادر می شود و امیدواریم روند صادرات در ماه های پیش رو بیش از پیش تسهیل و افزایش یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اضافه کرد: بخش عمده محصولات هسته دار تولیدی امسال مربوط به محصول هلو و شلیل است که نیاز است همزمان با آغاز برداشت این محصولات موضوع بازاررسانی و صادرات این محصولات نیز تسهیل و مرتفع شود.

کمبودی در تامین و عرضه مرغ وجود ندارد

جلیلی تصریح کرد : هیچ گونه کمبودی از لحاظ تامین و عرضه مرغ در استان وجود ندارد و هم اکنون توزیع مرغ منجمد آماده طبخ به جهت تعدیل قیمت ها در سطح بازارو فروشگاه های زنجیره مصرف آغاز شده است و درخصوص تامین مرغ گرم آماده طبخ نیز مشکلی وجود ندارد، به طوری که در تیرماه سال جاری ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام گرفته است .

او ادامه داد: افزایش درآمد کشاورزان و ارتقای بهره وری منابع و عوامل تولید با بهره گیری از تکنولوژی های نوین، حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع پایه، منابع طبیعی و بسترهای تولیدی در چار چوب توسعه پایدار و مشارکت در احیای دریاچه ارومیه مطابق اهداف و برنامه های ستاد احیای دریاچه ارومیه از مهمترین اهداف بخش کشاورزی استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست