اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مجتمع آموزش عالی سلامت مهاباد ساخته شد و به دنبال آن آبان ماه سال گذشته مجوز دانشکده پرستاری مهاباد هم از وزارت بهداشت اخذ شد تا پاییز سال ۹۸ اولین دوره تحصیل دانشجویان پرستاری مهاباد در این دانشکده شکل بگیرد.

پس رشته پرستاری مرکز مهاباد در دفترچه کنکور سراسری قرار گرفت اما با گذشت یک سال از اخذ مجوز این رشته، ساختمان دانشکده کامل نشد.

شبکه بهداشت و درمان مهاباد از سال گذشته تلاش کرد تا ساختمان را جهت اولین دوره دانشجویان در مهاباد آماده کند اما عدم تکمیل شدن فیزیکی ساختمان که مدت دو سال است اعلام می شود دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی است، دانشجویان را در بدو ورود راهی ساختمانی دیگر کرد تا شاید سال آینده با تکمیل شدن ساختمان دانشکده پرستاری مهاباد، این مهم حاصل شود.

سه سال پیش در جریان بازدید معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از این ساختمان، پیشرفت فیزیکی آن ۸۵ درصد اعلام شد و آن زمان هم پذیرش دانشجو در ساختمان مجتمع آموزش عالی سلامت مهاباد منوط به داشتن امکانات مناسب شد.

مدیر سابق شبکه بهداشت و درمان مهاباد هم آن زمان «گره اصلی در به بهره برداری نرسیدن دانشکده پرستاری، را عدم تأمین اعتبار دانست». اما با گذشت یک سال علیرغم پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه تکمیل نشد و این اعتبار به مهاباد نرسید.

خرداد ماه سال جاری نیز فرماندار مهاباد مطالبات پیمانکار و حامل های انرژی را مشکلات دانشکده پرستاری مهاباد عنوان کرد و گفت:  امیدواریم در آینده ایی نزدیک با رفع این مشکلات این دانشکده افتتاح شود.

ایرج شجاعی افزود: یکی از مشکلات دانشکده پرستاری مهاباد، بحث مطالبات پیمانکار است که مقرر شده بخش عمده ای از مطالبات پیمانکار در قالب اوراق مشارکت تسویه شود. موضوع دوم نیز مربوط به حامل های انرژی است که با مساعدت مسئولین دستگاه های خدمات رسان جهت برقراری حق انشعاب و امکانات ابنیه برای این دانشکده در ارتباطیم تا در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از دانشکده پرستاری شهرستان مهاباد باشیم.

اما امیدواری فرماندار مهاباد کافی نبود و ۵ درصد پیشرفت باقی مانده امسال هم تکمیل نشد.

روز گذشته نخستین دانشجویان رشته پرستاری در مهاباد سال تحصیلی جدید خود به طور موقت در محل آموزشگاه بهورزی مهاباد آغاز کردند. رییس دانشکده پرستاری مهاباد در این خصوص گفت: با اتمام پروژه سال آینده تحصیل دانشجویان در دانشکده پرستاری مهاباد ممکن خواهد بود.

بهزاد افزود: در حال حاضر تمام امکانات آموزشی مورد نیاز برای دانشجویان در این مرکز فراهم شده است و ۲۲ دانشجو در اولین مرحله پذیرش شده اند.

به گزارش کردپرس، دانشکده پرستاری مهاباد ۶ هزار مترمربع فضای ساختمانی دارد. این ساختمان دارای بخش‌هایی از جمله سالن اجتماعات، اتاق ویژه اساتید، ۴۰ کلاس درس، سالن مطالعه و مخزن کتاب، انتشارات، امور اداری، آموزشی و مالی، انبار، سایت رایانه، نمازخانه و آمفی تاتراست.

مسئولان مهابادی امیدوارند دانشکده پرستاری و مجتمع آموزش عالی سلامت مهاباد به یک مرکز آکادمیک و در برگیرنده تمامی رشته های کاردانی و کارشناسی مجموعه پزشکی تبدیل شود.

اما نگرانی هایی وجود دارد ساختمانی که دو سال دارای پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی است و طی این دو سال امید به تکمیل شدن دارد، چگونه می خواهد به یک مجموعه پزشکی تبدیل شود؟ سوالی که برنامه ریزان و مدیران باید پاسخ دهند..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست