اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : دو مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد و پیرانشهر با راهیابی به بخش بین‌الملل بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی و چهارمین کنفرانس ملی نوآوری و تحقیق فرهنگ، زبان و ادبیات فارسی درخشیدند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در این باره گفت: بخش بین‌الملل جشنواره قصه‌گویی در دو بخش قصه‌گویان خارجی و قصه‌گویان داخلی برگزار می‌شود که ۱۵ شرکت کننده از استان‌های مختلف کشور به همراه ۱۰ قصه‌گو از کشورهای کانادا، ترکیه، آرژانتین، کلمبیا، هند و کنیا برای قصه‌گویی در این بخش راه یافته‌اند.

زهرا آبسوران افزود: بر این اساس و با اعلام نتایج از سوی کمیته داوران متشکل شادی پاکزاد مربی فرهنگی مرکز شماره ۲ مهاباد جواز حضور در بخش بین‌الملل بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی کانون را کسب کرده و قرار است با قصه «واقعا جدی جدی» قصه خود را برای رقابت در بخش بین‌الملل به روی صحنه خواهد ببرد.

او ادامه داد: بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۱۸ تا ۲۲ دی ۱۴۰۱ در یزد برگزار می‌شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: از سویی دیگر در پیرانشهر نیز مقاله سیده اسماء نجات مربی کتابخانه پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان بر اساس تأیید کمیته علمی و هیأت داوران چهارمین کنفرانس ملی نوآوری و تحقیق فرهنگ، زبان و ادبیات فارسی با ارائه به صورت سخنرانی پذیرفته شد.

او اضافه کرد: «رویکردهای روان درمانبخش مولوی در قصه‌های منظوم مثنوی برای کودکان و نوجوانان» عنوان مقاله‌ سیده اسماء نجات دانش‌آموخته دکترای زبان و ادبیات فارسی است که در مجموعه مقاله‌های علمی پژوهشی چهارمین کنفرانس ملی نوآوری و تحقیق فرهنگ، زبان و ادبیات فارسی به چاپ خواهد رسید.

آبسوران ادامه داد: همچنین با توجه به این‌که این همایش به صورت رسمی برگزار می‌گردد، کلیه مقاله‌های این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم ملی نمایه منتشر خواهد شد.

چهارمین کنفرانس ملی نوآوری و تحقیق در فرهنگ، زبان و ادبیات فارسی در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ توسط انجمن ترویج زبان  وادب فارسی ایران، مرکز بین المللی همایش ها و سمینارهای توسعه پایدار علوم های اسلامی در شهر تهران برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست