اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز  : استاندار آذربایجان غربی در جریان دیدار با وزیر نیرو خواستار تامین و تخصیص اعتبار بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان برای  پروژه های آب و فاضلاب استان شد.

محمدمهدی شهریاری ظهر روز دوشنبه در محل وزارت نیرو در دیدار با رضا اردکانیان وزیر نیرو با اشاره به ضرورت تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز ۴۰ میلیارد تومانی در سالجاری برای اتمام عملیات باقی مانده مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه گفت: این پروژه در حال حاضر  با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصد از محل ستاد احیای دریاچه ارومیه روند خوبی را طی می کند.

 او تاکید کرد: متاسفانه  تاکنون تعهدات مالی به درستی محقق نشده و نیاز است تا با تزریق اعتبار لازم هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

شهریاری افزود: تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز تکمیل خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصد از محل ستاد احیای دریاچه ارومیه که تاکنون محقق نشده نیز از دیگر مطالبات جدی این حوزه بشمار می رود.

استاندار همچنین تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز به میزان ۲۵ میلیارد تومان برای احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر ربط سردشت و یا اجرا توسط شرکت آب نیرو و تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز به میزان ۱۵ میلیارد تومان برای احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر نلاس سردشت و یا اجرا توسط  شرکت آب نیرو را از دیگر مطالبات استانی برشمرد.

او ادامه داد: تسریع در روند اجرای برج آبگیر تصفیه خانه آب شهر سردشت توسط شرکت توسعه آب نیرو حسب تعهدات در سالجاری از مواردی است که می تواند زمینه های رضایتمندی عمومی را مهیا سازد.

استاندار آذربایجان غربی با توجه به اتمام عملیات اجرائی شبکه آبیاری و زهکشی سد سیلوه نیز گفت: برای احداث پست های فوق توزیع برق و نیرو رسانی به ایستگاه های پمپاژ و تجهیز کامل ایستگاه های پمپاژ به اعتبار ۳۰۷۰ میلیارد ریالی نیاز است تا با توجه به سرمایه گذاری عظیم صورت گرفته از هدر رفت منابع جلوگیری شود.

شهریاری تامین اعتبار ۳۶۵۰ میلیارد ریالی برای بهره برداری کامل از سد کرم آباد در بخش تجهیز ایستگاه های پمپاژ و نیرو رسانی ایستگاه های پمپاژ را از دیگر مطالبات اساسی استان برشمرد.

همچنین در این جلسه مقرر شد در خصوص آب شرب شهر خوی و ضرورت احداث سد در این شهرستان اقدامات لازم انجام، تا جایگزین خط انتقال آب شرب از سد آغ چای به شهرستان خوی شود.

وزیر نیرو نیز در این دیدار دستورات لازم برای تامین اعتبار طرح های نیمه تمام حوزه آب و انرژی و عملیاتی کردن طرح های پیشنهادی را صادر کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست