اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی در بدو ورود به پایانه مرزی حاج عمران در گفتگو با رسانه ها نتایج و دستاوردهای سفر به اقلیم کردستان عراق را تشریح کرد.

محمدصادق معتمدیان گفت: این سفر سه روزه در راستای پاسخ به دعوت استاندار اربیل اقلیم کردستان عراق و با هدف روانسازی تجارت مرزی و افزایش و توسعه مراودات تجاری و اقتصادی استان آذربایجان غربی با اقلیم کردستان عراق و پیگیری روند اجرای تفاهم نامه های قبلی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این سفر ضمن دیدار با مسئولان و مقامات ارشد اقلیم کردستان و فعالان اقتصادی و تجار این اقلیم، تفاهم نامه ۱۶ بندی در راستای توسعه همکاری‌های مشترک در بخش‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی هنری و روانسازی مبادلات مرزی بین استان های آذربایجان غربی و اقلیم کردستان امضا شد.

نتایج و دستاوردهای سفر استاندار آذربایجان غربی، فرماندار پیرانشهر، نماینده مردم شهرستان و هیات همراه به اقلیم کردستان عراق؛

فعالیت های تجاری استان با کشورهای همسایه افزایش می یابد/ امضای ۱۶ مورد تفاهم نامه همکاریهای مشترک در بخش های مختلف بین استان های آذربایجان غربی و اربیل عراق

استاندار آذربایجان غربی چند روز پیش طی سفری سه روزه در رأس هیاتی وارد اقلیم کردستان عراق شد.

این سفر در راستای پاسخ به دعوت استاندار اربیل مرکز اقلیم کردستان با هدف روانسازی تجارت مرزی و افزایش و توسعه مراودات تجاری و اقتصادی استان آذربایجان غربی با اقلیم کردستان عراق و پیگیری روند اجرای تفاهم نامه های قبلی صورت گرفت و معتمدیان در این سفر با مقامات ارشد اقلیم کردستان و فعالان اقتصادی و تجار این اقلیم دیدار و گفتگو  کرد.

در این سفر فرماندار پیرانشهر بهمراه نماینده مردم شهرستان و مدیرانی از حوزه های حمل و نقل ، گمرکات استان و تعدادی از فعالان بخش خصوصی، استاندار آذربایجان غربی را همراهی کردند.

با توجه به تاکید رئیس جمهور مبنی بر افزایش تعامل و همکاری ها با کشورهای همسایه ، این سفر از اهمیت ویژه ای برای استان آذربایجان غربی برخورد دار بود.

استاندار آذربایجان غربی در بدو ورود به اقلیم کردستان عراق در گفتگو با رسانه ها با تاکید بر ضرورت روانسازی تجارت مرزی و رفع مشکلات در این زمینه گفت: با روانسازی امور گمرکی در مرزهای استان، فعالیت تجاری و اقتصادی آذربایجان غربی با کشورهای همسایه گسترش می یابد.

استاندار آذربایجان غربی و هیأت همراه، طی این سفر دیداری هم با مسئولین شهر مرزی زاخو و دهوک عراق نیز داشتند و در جلسه مشترک با استاندار و فرماندار مربوطه شرکت کردند.

نشست مشترک تجار، بازرگانان و فعالین اقتصادی کردستان عراق با استاندار آذربایجان غربی در شهر اربیل نیز در راستای بررسی زمینه های مشترک تجاری و اقتصادی و همچنین معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی استان آذربایجان غربی بصورت تخصصی برگزار گردید.

امضای ۱۶ مورد تفاهم نامه همکاریهای مشترک در بخش های مختلف تجاری، اقتصادی و فرهنگی و روان‌سازی مبادلات مرزی بین استان های آذربایجان غربی و اربیل عراق با هدف تسهیل در ترددهای مرزی، بهبود زیر ساخت های پایانه مرزی تمرچین، ایجاد شرکت های مشترک حمل و نقل، حمل یکسره کالاهای فاسد شدنی در مرز، توسعه روابط گردشگری و فرهنگی و ایجاد روابط بین دانشگاه‌های دو استان از جمله موارد مطرح شده در این توافق نامه میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست