اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست اداره‌کل گمرک بازرگان با اشاره به اینکه طی چهارماه نخست سال‌جاری ۳۲۸ نفر از اتباع بیگانه با قصد خروج غیرقانونی از گمرک بازرگان در داخل کامیون‌های ترانزیت دستگیر شده‌اند، گفت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵۷ نفر کمتر شده است.

صادق نامدار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه بازرگان به تجهیزات مدرن کنترلی مجهز شده، اظهار داشت: دستگیر شدگان اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان و بنگلادش و ایران بوده اند.

وی بیان کرد: در این مدت ۱۰۱ هزار و ۲۰۳ لیتر گازوئیل نیز کشف و ضبط شده است.

وی ارزش ریالی این میزان گازوئیل کشف‌شده را پنج میلیارد و ۵۳ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: در این راستا ۲۹۸ پرونده تشکیل و به محاکم قضایی تحویل شده است.

سرپرست اداره‌کل گمرک بازرگان در ادامه همچنین از کشف ۹۱۶ قلم کالای پزشکی در مرز بازرگان خبر  داد و افزود: در این پرونده که ارزش آن به بیش از یک میلیارد ریال می رسد،  سه متهم به محاکم قضائی تحویل شده است.

نامدار اضافه کرد : در این مدت ۳۲ هزار و ۲۶۷ قطعه لوازم یدکی به ارزش ۲ میلیارد ریال نیز کشف و ضبط شده است.

مرز بازرگان که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می رود در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع ماکو قرار دارد؛ این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی راه اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست