اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل زندان های استان آذربایجان غربی گفت: هم اکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ زندانی در شهرک ها و کارگاه های مختلف استان در حال فعالیت هستند.

مجتبی محمدی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های مهم قوه قضاییه اشتغال زایی زندانیان است که حتی در سند تحول قضایی نیز ذکر شده است گفت:در همین راستا بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر از زندانیان استان در کارگاه های تولیدی استان مشغول به کار شدند.

وی ادامه داد: مجازات های جایگزین حبس جدای از مجرمان خاص، نیز از اولویت های مهم اداره کل زندانهای استان آذربایجان غربی است که خوشبختانه در این موارد اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

محمدی عنوان کرد: از سال گذشته، ۷۰۰ نفر از بند بسته زندان ارومیه در کارگاه های مختلف ارومیه در حال فعالیت و کار هستند و این نشان از عزم راسخ قوه قضاییه و اداره کل زندانهای استان برای ایجاد اشتغال در این حوزه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: ما انتظار داریم کارافرینان و خیران در حوزه کارافرینی زندانیان دست ما را بگیرند تا توانسته باشیم باری از دوش خود متهم، خانواده انها و حتی اجتماع برداشته باشیم.

مدیر کل زندانهای آذربایجان غربی تصریح کرد؛ بر اساس قانون مجلس کارافرینانی که در حوزه زندانیان تولید اشتغال نمایند از مالیات معاف هستند و همچنین سوله ها و بیمه نیز در این حوزه رفع شده است.

مدیر کل زندانهای آذربایجان غربی ادامه داد: به اضای هر زندانی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به کارافرینان تعلق می گیرد که این مهم نیز در نوع خود خبر بسیار خوبی برای کارافرینان می تواند باشد.

وی در ادامه با اشاره به تعداد زندانیان مشغول به کار در کارگاه های مختلف استان آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته خوشبختانه برابر آمار اعزام زندانیان به کارگاه ها و شهرک های صنعتی برای کار در رده دوم کشور قرار داریم که این مهم نشان از توجه ویژه به این امر بسیار مهم استغال است.

محمدی گفت:هم اکنون شاهد فعالیت به کار بیش از یک هزار و ۷۶۰ زندانی در کارگاه های مختلف سطح استان بودیم که این مهم آذربایجان غربی را به یکی از استان های پیشتاز در امر کارافرینی برای زندانیان تبدیل کرده است

وی  ادامه داد: شهرستان های بوکان و سلماس در امر کارافرینی برای زندانیان طی سال گذشته و جاری پیشتاز بودند و امید است این مهم همچنان ادامه پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست