اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : همکاری منطقه آزاد ماکو و جمهوری خودمختار نخجوان در سفر مدیر عامل منطقه آزاد ماکو به نخجوان بررسی و مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ در جریان سفرغلامرضا سلیمانی مدیر عامل منطقه آزاد ماکو جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه به نخجوان گسترش همکاری های فیمابین بررسی شد.

سلیمانی و هیات همراه متشکل از مسئولین استان آذربایجان غربی و تجار در ابتدای این سفر که در چارچوب توسعه همکاری های بین المللی و منطقه ای انجام گرفت، با منصور آیرم سرکنسول کشورمان دیدار و از نزدیک در جریان فعالیت های صورت گرفته و ظرفیت های همکاری در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و گردشگری با جمهوری خود مختار نخجوان قرار گرفتند.

در دیدار سلیمانی با واصف طالب اف رئیس مجلس عالی نخجوان نیز در خصوص ظرفیت ها و اشتراکات موجود برای همکاری های دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.

رئیس مجلس عالی نخجوان اشتراکات موجود و همکاری های صورت گرفته با جمهوری اسلامی ایران به ویژه دو استان آذربایجان غربی و شرقی را مهم و قابل توجه دانست.

طالب اف با اشاره به دوستی نزدیک خود با مردم و مسئولین ایران، رابطه نخجوان و ایران را فراتر از همسایگی و نزدیکی خانوادگی توصیف کرد و گفت که هیچ فشار خارجی نمی تواند آن را متاثر کند.

سلیمانی نیز در این دیدار با اشاره به سوابق دوستی و نزدیکی مردم استان آذربایجان غربی و نخجوان نقش طالب اف در شکل گیری این رابطه را مهم دانست.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با توضیح شرایط توسعه و پیشرفت منطقه آزاد ماکو در همجواری نخجوان، همسایگان را مهمترین اولویت همکاری و توسعه دانست.

وی ظرفیت همکاری های ترانزیتی، تولیدی، گمرکی، فرهنگی و گردشگری میان نخجوان و منطقه آزاد ماکو را تشریح و بر عزم خود برای توسعه همکاری های همه جانبه تاکید کرد.

هیات ایرانی در ادامه این سفر با فامیل سیداف وزیر اقتصاد و مدیران شرکت ها و هلدینگ های فعال در نخجوان دیدار کرد.

سیداف ضمن تشریح آخرین وضعیت اقتصادی نخجوان در خصوص اقدامات مشترک صورت گرفته با تجار و تولید کنندگان ایرانی بحث کرد.

در پایان این دیدار نیز تجار و فعالین اقتصادی دو طرف نظرات خود را در خصوص مشکلات موجود بر سر راه تجارت دو جانبه و راه های تسهیل مناسبات مطرح کردند.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در اولین روز این سفر همچنین از مرکز تجارت نخجوان و تعدادی از موسسات تولیدی در زمینه های مختلف از جمله مواد غذایی، ساختمانی بازدید کرده و با ظرفیت های تولیدی و صنعتی این جمهوری خود مختار آشنا شد.

فرماندار و شهردار پلدشت، روسای گمرک و پایانه مرز پلدشت، معاونین اقتصادی و فرهنگی منطقه آزاد ماکو و تعدادی از فعالین بخش های خصوصی استان آذربایجان غربی، سلیمانی را در این سفر همراهی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست