اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس سازمان بازرسی کل کشور از تشکیل کارگروه مشترک رفع موانع تولید بین مجلس و قوه قضائیه خبر داد.

حجت الاسلام حسن درویشیان عصر پنجشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه عزم قوه قضائیه رفع موانع تولید در کشور است، افزود: در حمایت از بخش تولید نباید کوتاهی کرد، گاهی می‌شود یک قانون به گونه‌ای تفسیر شود که مشکل یک واحد تولیدی در اجرای آن رفع شود.

وی با بیان اینکه در کشور زیرساخت اولیه و نعمت‌های خدادادی برای تولید وجود دارد، تاکید کرد: تولیدکنندگان از سوی قوه قضائیه حمایت میدانی، عملیاتی و حقوقی می‌شوند، تمام تلاش خود را برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی و جهش تولید به کار گرفته‌ایم.

درویشیان افزایش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی را با هدف کاهش بیکاری در کشور مورد تاکید قرار دارد و افزود: امروز چالش جدی ما در کشور بحث اشتغال است و باید اذعان کنیم که بیکاری منجر به بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و حتی امنیتی می‌شود و دشمنان نظام اسلامی را نسبت به آسیب زدن به امت اسلامی جسورتر می‌کند.

واحد تولیدی در کشور نباید به دلیل بدهی بانکی تعطیل شود

وی با گلایه از تعطیلی واحدهای تولیدی به دلیل بدهی بانکی در کشور اضافه کرد: تعطیلی یک واحد تولیدی و صنعتی به دلیل بدهی هیچ توجیهی ندارد، البته خود بانک‌ها نیز می‌دانند که در اداره واحدهای تولیدی توانایی لازمی ندارند پس بهتر است که به جای تعطیلی واحد مربوطه در تلاش برای تسهیل کننده ارائه خدمات به آنان باشند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به واگذاری بخش‌های تولیدی و صنعتی کشور به بخش خصوصی گفت: تاکید ما بر این است که در واگذاری به بخش خصوصی باید الزامات قانونی همچون اهلیت و صلاحیت طرف مقابل سنجیده شده و برخی پارامترهای توسعه واحد مربوطه لحاظ شود.

درویشیان با بیان اینکه باید از خصوصی سازی در کشور حمایت کرد، عنوان کرد: دولت باید به جز مواردی که به مباحث امنیتی نیز مربوط می‌شود در حوزه اقتصادی نقش ناظر و تسهیل‌گر داشته باشد.

در مبارزه با فساد با حدی تعارف نداریم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مبارزه با فساد، تبعیض از اولویت‌های دستگاه قضا است، افزود: در مبارزه با فساد با احدی تعارف نداریم و در همین راستا اگر مشاهده شود که برخی افراد تسهیلات بانکی دریافت شده را به جای سرمایه گذاری در تولید در بخش دیگری هزینه می‌کنند به شدت برخورد خواهد شد.

درویشیان در رابطه با پتانسیل‌های ویژه اقتصادی آذربایجان‌غربی نیز گفت: این استان مستعد رشد است، در بازدید از پارک علم و فن آوری آذربایجان‌غربی به وجود جوانانی که با تولیدات خود کشور را از واردات بی نیاز و به خودکفایی می‌رسانند، افتخار کردم، آذربایجان‌غربی دیار شهدایی همچون باکری‌هاست که امنیت موجود در کشور مدیون این عزیزان است که باید حافظ خوبی برای میراث گرانقدر آنان بود.

وی با تاکید بر اینکه باید بر پرورش و بهره برداری از آرتمیا در این منطقه توجه ویژه‌ای شود، بیان کرد: افزایش تولید این محصول نه تنها مانع خروج ارز به ارزش چندین میلیون دلار از کشور خواهد شد بلکه می‌تواند نیاز بزرگی از جهان به آرتمیا را نیز تأمین و برای کشور ارز آوری داشته باشد.

ایران سال آینده در بخش مرغ به خودکفایی می‌رسد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: ایران در صنعت تولید مرغ سلامت تا سال آینده به خودکفایی خواهد رسید که این امر، زمینه بهبود وضعیت بازار را فراهم می‌کند.

حجت الاسلام درویشیان با تاکید بر اینکه صنعت مرغداری در کشور اهمیت بسیار بالا و استراتژیکی دارد، اظهار داشت: طبق اظهار نظر کارشناسان مرغ سلامت از نظر سلامت کیفیت بالایی در مقایسه با قطعه‌های وارداتی دارد که تا سال آینده به امید خداوند و تلاش مسؤولان مربوطه در این راستا به خودکفایی خواهیم رسید.

وی با اعلام اینکه نزدیک به ۹۰ درصد نهاده‌های دامی در کشور از طریق واردات تأمین می‌شود، بیان کرد: وقتی در کشور زیرساخت اولیه و نعمت‌های خدادادی برای تولید وجود دارد چرا باید دست رو دست گذاشت و چشم به خارج از کشور دوخت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست