اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فرماندار ارومیه با اشاره به آخرین آمار حاشیه ‌نشینی در این شهرستان، گفت: براساس برآوردها و آخرین آمار جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار در ۲۶ محله حاشیه‌نشین ارومیه ساکن هستند و متاسفانه این آمار رو به افزایش است.

 علیرضا ملامحمدی‌زاده با اشاره به آخرین آمار حاشینه‌نشینی در ارومیه، اظهار داشت: براساس  برآوردها و آخرین آمار جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار نفر در ۲۶ محله حاشیه‌نشین ارومیه ساکن هستند که در داخل و پیرامون شهر قرار دارند و برخی از این محله‌ها جدید و برخی سابقه چندین ساله دارند.

او افزود: متاسفانه محدوده دامنه این مناطق روز به روز در حال افزایش است و محدوده‌ای برای وسعت این مناطق نمی‌توان برآورد کرد.

فرماندار ارومیه بیان کرد: به طور رسمی فقط ۶ منطقه حاشیه‌نشین برای ارومیه مصوب شده و سایر مناطق به صورت غیر‌رسمی اما موجود هستند و تا زمانی که طرح کمربند سبز و طرح‌های مشابه که دامنه گسترش و محدوده فعلی را مشخص کند، گسترش این مناطق به صورت سالیانه و ماهیانه ادامه خواهد داشت.

او همچنین به محلات دارای بافت فرسوده اشاره کرده و گفت: از محلات آغداش، هفت آسیاب، یوردشاهی، شورشورا، نارون، سیدجواد، تندیرچیلر، بخشهایی از حسین‌آباد و علی‌آباد، دوه‌چیلر در خیابان شهید باکری، بازارباش، بخشی از خیابان پزشکیان، جارچی باشی، محله صحیه، خان‌‌بابا‌خان، نوگچر، کلیسا (خیام)، مهدی القدم، یونجه زار، آغ زمی، نجارخانه، کربلایی چراغ، آرامگاه، درویشلر، شیر باشی و نایب عسگر به عنوان بافت فرسوده یاد می‌شود.

ملامحمدی‌زاده تصریح کرد: بسیاری از این مناطق خارج از محدوده بوده که این خود مانع ارائه خدمات به این مناطق می‌شود اما برای مناطقی که دارای مشکلات ساختاری، فرهنگی و اجتماعی هستند احصای مشکلات و مسائل صورت گرفته و اقدامات نیز انجام می‌گیرد.

فرماندار ارومیه عنوان کرد: در بسیاری از مناطق حاشیه‌نشین به دلیل استفاده تمامی مکان‌ها و زمین‌ها به عنوان فضای مسکونی کمبود فضای سبز، فضای بهداشتی، فضای آموزشی و تفریحی مشهود است که حتی زمین خالی برای تفریح کودکان و نوجوانان وجود ندارد.

او با ابراز خرسندی از تلاش مسئولان استانی در راستای بازسازی و توسعه مناطق حاشیه‌نشین، افزود: پروژه‌های طرح کرامت سپاه و از طرفی دیگر اداره راه و شهرسازی، شهردای، آموزش و پرورش و مرکز بهداشت با همکاری ادارات متولی در حال تعریف پروژه‌های خود در این مناطق هستند

فرماندار ارومیه تصریح کرد: همچنین دفاتر تسهیل‌گری در ۱۱ محله هدف عمدتا کم‌برخوردار رابط بین مردم و مسئولان تشکیل شده است که مردم به راحتی می‌توانند مشکلات مناطق خود را از طریق این دفاتر به گوش مسئولان برسانند.‌

او در پایان گفت: خوشبختانه اقدامات بهتری در مناطق حاشیه‌نشین صورت گرفته است اما روند مهاجرت به این مناطق متوقف نمی‌شود و با بهبود وضعیت این مناطق انگیزه برای ورود مهاجرت و ساکن شدن از سوی برخی افراد از خارج از استان افزایش می‌یابد و روز به روز بر گستره این مناطق با ساخت و سازهای جدید افزوده می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست