اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : از اول تا پانزدهم تیر ماه جاری، آذربایجان غربی  در محورهای مختلف استان، ۱۳ کشته و ۳۲ مصدوم را بر اثر تصادفات جاده ایی شاهد بوده است.

به گزارش کردپرس، این آمار سرسام آور که تنها در ۱۵ روز به ثبت رسیده است میانگین روزی یک کشته در جاده های این استان و در محورهای سلماس- ارومیه، شاهیندژ- بوکان، سردشت- ربط، خوی- چایپاره، ارومیه-مهاباد، سلماس- طسوج و بوکان- مهاباد را نشان می دهد.

تخطی از سرعت مطمئنه، بی احتیاطی و انحراف به چپ از سوی راننده، تجاوز به چپ ناشی از سبقت و ترکیدن لاستیک جلوی خودرو، دلایلی است که سوی پلیس راه آذربایجان غربی با بیشترین فراوانی در این سری از تصادفات عنوان شده است.

خونین ترین تصادف در (۱۱ تیر ماه) و  در محور “خوی- چایپاره” بود که بین ۲ دستگاه سواری سمند رخ  داد که این برخورد ۵ کشته و ۴ مجروح بر جای گذاشت.

آخرین تصادف نیز مربوط به روز گذشته است که بر اثر واژگونی سواری سمند در محور سردشت- ربط، یک کشته و ۴ مجروح بر جای ماند.  دو روز پیش نیز بر اثر برخورد خودروی سمند با پژو ۴۰۵ در محور شاهیندژ- بوکان یک نفر کشته و ۲ تن دیگر نیز مجروح شدند.

در کنار بی احتیاطی و تخلفات رانندگی اما پلیس راه استان اشاره ایی به وضعیت جاده های استان آذربایجان غربی که  چندان هم مطلوب نیست، ندارد.

اخیرا رییس اداره نگهداری ابنیه راهها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی بیان کرد: برای حذف و اصلاح نقاط پر تصادف محورهای مواصلاتی استان آذربایجان غربی  در سال جاری ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گفته حامد رستمی فر؛ این میزان اعتبار برای تعمیرات اساسی و نگهداری از پل های بزرگ اعتباری بالغ بر ۳۹ میلیارد ریال و احداث و بهسازی و نگهداری واحدهای راهداری (راهدارخانه ها) اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال در سال جاری است.

او با اشاره به اهم برنامه های اداره نگهداری ابنیه راهها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در سال جاری افزود: اجرای ۵۰ پروژه مربوط به نگهداری ابنیه راهها ، لایروبی و تنقیه  پل های محور های مواصلاتی استان، احداث رادیه و برید پل ها، احداث پل های بزرگ همچون پل مهلذان خوی، پوش آباد اشنویه، گلستانه ارومیه، عظیم کندی شوط و نیز بازدید دوره ای از پل ها جهت تهیه فرم بازرسی و شناسنامه فنی پلها برای ثبت آنها در سامانه BMS ( سیستم مدیریت هوشمند پل ها ) و نیز بروز رسانی آمار پل ها ، شناسایی آسیب های متداول سازه ای و مطالعه و برنامه ریزی در راستای پیشگیری و اصلاح آسیب ها و الویت بندی پل ها به منظور برنامه ریزی جهت تامین و تخصیص اعتبارات و … از مهمترین اقدامات این اداره در سال ۹۸ خواهد بود.​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست