اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : در سال جهش تولید فرماندار ارومیه در نظر دارد تا با کمک به حل مشکلات مالی مجتمع گردشگری «باری»، این مجتمع به چرخه خدماتی و تولیدی کشور بازگردد.

مجتمع گردشگری «باری»، در ۲۳ شهریور سال ۸۳  با حضور رییس جمهور وقت، سید محمد خاتمی در سفر دو روزه خود به استان آذربایجان غربی افتتاح شده بود.

در آن زمان اعلام شد؛ مجتمع گردشگری باری، که نام خود را از روستایی به همین نام و در نزدیکی این مجتمع گرفته است، با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد ریال در زمینی به وسعت ۵ هکتار در ساحل دریاچه‌ ارومیه احداث شده و قرار است برای ۲۲۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می ‌کند.

با گذشت ۱۶ سال از افتتاح این مجتمع گردشگری که در ۴۵ کیلومتری شمال ارومیه، بین شهرهای ارومیه و سلماس واقع شده، می گذرد اما در سال‌های گذشته به دلیل خشکی دریاچه ارومیه، بخشی از جذابیتش را از دست داد و رکود و بدهکاری عاید مجموعه شد.

این مجتمع در سالیان نخستین فعالیت خود رونق رضایت بخشی داشت اما با توجه به پسروی آب و دوره کم آبی دریاچه ارومیه، کارکرد این واحد خدماتی نیز دچار رکود شده و مشکلات عدیده‌ای را تجربه کرد.

اکنون در سال جهش تولید فرماندار ارومیه در نظر دارد تا با حل مشکلات مالی این پروژه گردشگری به چرخه خدماتی و تولیدی کشور بازگردد.

علیرضا ملامحمدی‌زاده در این خصوص به خبرنگاران گفت: مشکلات مجتمع گردشگری باری ارومیه با توجه به مسائل مالیاتی و مشکلات بانکی آن رفع می‌شود تا شاهد رونق گردشگری در شهرستان ارومیه باشیم.

او اظهار کرد: در این رابطه مقرر شد تا بانک‌ها و سازمان تامین اجتماعی و اداره کل مالیاتی جلسات تخصصی برگزار کنند تا مشکلات مربوطه حل و فصل شود.

به گفته فرماندار ارومیه؛ باید با احیای مجدد دریاچه ارومیه و عزم دولت برای تسریع و رفع موانع تولید، این واحد خدماتی در سال جهش تولید به چرخه خدماتی و تولیدی کشور بازگردد.

او اضافه کرد: مجتمع گردشگری باری یکی از واحدهای نمونه گردشگری آذربایجان غربی است که در سال ۸۵ به عنوان منطقه نمونه شناخته شده بود.

ملامحمدی‌زاده بیان کرد: بی‌تردید با توجه به روند رضایت‌بخش احیای دریاچه ارومیه به لحاظ بارش‌ها و اجرای پروژه‌های مربوط به احیاء، امید است با رونق مجتمع گردشگری باری شاهد توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی و جذب گردشگر در این منطقه باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست