اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرح‌های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه در سال ۹۹ به پایان خواهد رسید و امسال برای تکمیل این طرح‌ها حدود هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود.

 عیسی کلانتری در جریان بازدید از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه با اشاره به اقدامات دولت برای احیای این دریاچه، افزود: برای اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه تاکنون به نرخ‌های جاری بیش از ۹ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

او با بیان اینکه طرح‌های احیای دریاچه ارومیه به حدود ۸۸ درصد پیشرفت رسیده است، اظهار کرد: تا پایان شهریور امسال طرح انتقال آب از رودخانه زاب و تا آخر سال تصفیه خانه‌های تبریز و ارومیه برای تأمین بخشی از تعهدات تأمین آب دریاچه ارومیه تکمیل می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با اجرای این طرح‌ها هم اکنون تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۱ متر رسیده که این میزان ۶۱ سانتی متر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

کلانتری، ادامه داد: با تکمیل طرح‌های احیای دریاچه ارومیه سالانه حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه وارد می‌شود و دریاچه در سال ۱۴۰۶ به تراز اکولوژیکی خود می‌رسد.

 به نقل از حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، وسعت کنونی دریاچه ارومیه ۲ هزار و ۹۷۸ کیلومترمربع است که این وسعت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸۴ کیلومترمربع و نسبت به مهر امسال ۱۵۰ کیلومتر مربع افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست