اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : با توافق فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و استاندار آذربایجان غربی اراضی ۷۵ هکتاری پادگان لشکر ۶۴ ارومیه ساماندهی می‌شود.

امروز جلسه ساماندهی طرح و اجرای اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه عصر امروز با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در سالن جلسات حوزه استاندار در ارومیه برگزار شد.

در این جلسه استاندار آذربایجان غربی با اشاره به پروسه طولانی بلاتکلیفی زمین‌های این پادگان در سال‌های اخیر بر گرده گشایی از وضعیت موجود تأکید کرد و از فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواست تا همکاری‌های لازم با شهرداری ارومیه و دیگر دستگاه‌های مرتبط با این موضوع به عمل آید تا شهروندان نیز بتوانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

اراضی پادگان لشکر ۶۴ حدود ۷۵ هکتار و دارای قدمت تاریخی است و در محدوده مرکزی شهر ارومیه قرار دارد و بر اساس پیش بینی‌های قبلی مقرر شده است بناهای تاریخی موجود در این اراضی به کاربری‌های فرهنگی و موزه‌ای تغییر یافته و فضای سبز آن حفظ شود.

همچنین مقرر شده ساختمان ستاد لشگر ۶۴ پیاده ارومیه با حفظ ساختار موجود به موزه جنگ تبدیل شود که این موضوعات در همین جلسه نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

پادگان لشگر ۶۴ ارومیه در سال ۹۲ و با دستور مستقیم معظم رهبری در اختیار شهر قرار گرفت و این لشگر نیز در سایر یگان‌های ارتش ادغام شد اما با گذشت ۶ سال هنوز مجموعه مدیریت شهری و ارتش به راهکار مشترکی برای استفاده بهینه از اراضی آن دست نیافته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست