اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس سازمان نظام مهندسی معدن از سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی بخش معدن کشور خبر داد.

داریوش اسماعیلی در نشست خبری با خبرنگاران در ارومیه با اشاره به اینکه « نقشه راه معدن در ۷۲ بند تصویب و در حال اجراست » افزود : ۲۱۶۴ نفر اعضا با ۶۱۷ دارای پروانه اشتغال معدنی، نقشه برداری متالوژی استخراجی زمین شناسی  و ۷۲۹ معدن با ۴۰۸ معدن فعال با ۵۱ نوع ماده معدنی وجود دارد.

وی ادامه داد : طرح احیای و فعال سازی معادن کوچک مقیاس توسط ایمیدرو در دست اقدام است میتواند یک ارزش افزوده برای استان به ارمغان می اورد.

اسماعیلی اذعان کرد : سازمان ۴۰ هزار عضو دارد که ۱۰ هزار دارای پروانه اشتغال هستند و افراد پس از شرکت در امتحان اولیه و پشت سر گذاشتن تجربه کاری با توجه مجموع امتیازی که می اورند پروانه می گیرند، پروانه در چهار سطح هستند که به ترتیب از ضعیف به بالا عبارتند از پروانه سطح ۳ و ۲ و ۱ و ارشد

او بیان کرد : در دوره جدید سازمان اقدام به تدوین برنامه استراتژی و برنامه ۶ ساله است که در مرحله پایانی قرار دارد، حفظ و صیانت از معادن، تلاش برای بهره وری در معادن، تنظیم و تصویب شیوه نامه ها و نظام نامه های مختلف و هوشمندسازی از دیگر اقدامات سازمان در دوره جدید است.

وی بیان کرد : تا پایان امسال سه اقدام سازمان هوشمند می شود از جمله صدور پروانه اشتعال الکترونیکی می شود.

اسماعیلی گفت : ۱۸۰۰ معادن در سال جاری مورد بازرسی قرار می گیرند از این تعداد معدن ۷۷ معدن در استان آذربایجان غربی قرار دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن تصریح کرد : در حال حاضر بیش از ۱۸۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که مشکلات زیادی را برای کشور به وجود می‌اورد که جذب بخشی از این نقدینگی موجب توسعه معادن خواهد شد و بر این اساس با ایمیدرو قرارداده بسته شده که یکی از محورهای این قرارداد جذب سرمایه گذار است.

وی با تاکید بر اینکه « از بین گواهی های صادره مربوط به بخش معدن ،گواهی کشف معدن به سازمان صمت واگذار شده است » گفت : برگزاری ۶۰۰ دوره آموزشی برای افراد شاغل در بخش معادن است که از این تعداد ۹۰ دوره مربوط به رانندگان معادن است.

اسماعیلی افزود : در استان آذربایجان‌غربی دو معدن طلای بزرگ و مهم کشور وجود دارد که به همراه سنگ های تزیینی حرفی برای گفتن دارند که در سرمایه گذاری ها مورد توجه سازمان قرار دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور تاکید کرد : اکتشاف و فراوری دو هدف اصلی برای بهره برداری بهینه از معادن استان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست