اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی گفت: اظهار نظر سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر الزام نقل و انتقال سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی برای ما ملاک است و همین را فعلا در دستور کار داریم.

امیرجوان کیا روز دوشنبه در نشست خبری مشترک کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان‌غربی بمناسبت ۶ دی ماه روز اسناد رسمی با بیان اینکه اتفاقات رخ داده در نقل و انتقالات سند خودرو طی چند سال گذشته به هیچ وجه شایسته نیست، افزود: در همین راستا نامه‌ای به مجلس زده شده تا در رابطه با شبهات موجود در نقل و انتقال سند خودرو اظهار نظر شفافی کند و تا اعلام جواب از سوی مجلس، اظهار نظر سخنگوی قوه قضاییه در همین راستا اجرا خواهد شد.

وی افزود: دفترخانه‌هایی که سند شناسنامه‌ای نیروی انتظامی را مبنی بر سند نقل و انتقال توصیف کنند، به عنوان متخلف مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

او در رابطه با سوال خبرنگار مبنی بر چرایی اظهار نظر دادستان کل کشور مبنی بر کفایت کردن سند تنظیمی نیروی انتظامی به هنگام تعویض پلاک به عنوان سند نقل و انتقال رسمی، گفت: پس از دادستان کل کشور، سخنگوی قوه قضاییه توضیحات لازم را ارائه داده است و در همین راستا ملاک عملکرد اظهار نظر سخنگو خواهد بود.

جوان کیا همچنین با اشاره به نامه ای از آیت الله لاریجانی رییس وقت قوه قضاییه بیان کرد: در این نامه تاکید شده است که دفاتر اسناد رسمی مسوولیت نقل و انتقال سند خودرو را برعهده دارند و این بخشنامه تاکنون نقض نشده است.

وی با بیان اینکه سند باید توسط ماموران دارای صلاحیت تنظیم شود، گفت: از ۱۳ دی ماه مراکز نیروی انتظامی نیز به هنگام تعویض پلاک خودرو اقدام به اخذ مالیات خواهند کرد؛ بگذارید راحت بگوییم که شرایط به گونه ای خواهد بود که مدتی دیگر مردم خود خواهان مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای نقل و انتقال سند خودرو خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست