اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: ضوابط قانونی در تجاری سازی بخشی از فضاهای آموزش و پرورش باید رعایت شود.

محمدمهدی شهریاری در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که عصر روز شنبه در محل استانداری برگزار شد، در رابطه با دستور کار جلسه با موضوع آیین نامه اجرایی ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزش و پرورش گفت: هدف از این آیین نامه، استفاده بهینه از امکانات موجود در آموزش و پرورش در جهت درآمدزایی برای تکمیل فضاهای نیمه تمام و ایجاد فضاهای جدید آموزشی است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت ضوابط قانونی در تجاری سازی بخشی از فضاهای آموزش و پرورش افزود: برای این موضوع، مدارسی باید در نظر گرفته شوند که فضای مازاد در اختیار دارند و طوری نباشد که تغییر کاربری، منجر به کاهش فضای تفریحی دانش آموزان شود.

شهریاری در ادامه در خصوص ساخت مدارس استثنایی در استان گفت: بر اساس نیازسنجی های انجام گرفته، ۱۴ واحد آموزش استثنایی برای استان مورد نیاز است که از ابتدای سال ۹۸، ساخت این ۱۴ واحد در استان آغاز می شود و امیدواریم تا پایان شهریور ماه، به بهره برداری برسند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تخصیص ۵۴۰ میلیون تومان به مراکز آموزش استثنایی در استان برای خرید تجهیزات و امکانات مورد نیاز موافقت نمود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ۶۳ هزار متر مربع فضای مازاد آموزشی در استان برای تغییر کاربری و نیز تجاری سازی با هدف درآمدزایی شناسایی و معرفی شده است.

ابراهیم محمدی با بیان اینکه این فضاها اغلب در مسیر خیابان های اصلی و پرتردد قرار دارد، گفت: در صورتی که مراحل قانونی آنها طی شود و به تایید کمیسیون ماده پنج برسد، اقدامات لازم درباره آنها انجام می شود.

وی افزود: با تجاری سازی بخشی از محدوده های برخی مدارس که فضای مازاد بسیار دارند، می توان درآمد مناسبی برای این نهاد با هدف تامین برخی نیازها کسب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست