اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

 آوای مرز : مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی از شناسایی و جمع آوری ۱۳۵ کودک کار و خیابانی در استان طی سالجاری خبر داد.

سعید فریور در گفتگو با مهر با بیان اینکه در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر شناسایی و جمع آوری کودکان متکدی به عهده فرمانداری و شهرداری‌ها است افزود: شناسایی و جمع آوری کودکان خیابانی و کار بر عهده بهزیستی است که امسال ۱۳۵ کودک ۶ تا ۱۸ سال کار و خیابانی در استان شناسایی شده است.

وی از راه اندازی مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده طی سال جاری در استان خبر داد و اظهار داشت: کودکان کار و خیابانی جمع آوری شده در دو مرکز ساماندهی کودکان کار و مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده ساماندهی شده و حمایت‌های مختلف مالی، تحصیلی و… به خود کودکان و خانواده‌های آنها در این مراکز ارائه می‌شود.

فریور اضافه کرد: کودکان کار و خیابانی دارای خانواده بعد از انجام اقدامات مشاوره‌ای و نیز آموزشی تحت شرایطی و نیز با تداوم حمایت‌ها به خانواده بازگردانده می‌شوند و کودکانی که والدین خود را از دست داده باشند تا پیدا شدن سرپرست مؤثر تحت حمایت این مراکز قرار می‌گیرند.

مدیر بهزیستی آذربایجان غربی افزود: بر اساس آئین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان تعیین فضا برای نگهداری و ساماندهی کودکان کار بر عهده شهرداری‌هاست و علاوه بر آن یازده دستگاه در ساماندهی کودکان کار و خیابانی نقش دارند که ایفای نقش درست این سازمان‌ها می‌تواند نتایج بهتری را در پی داشته باشد.

فریور با تاکید بر اینکه کودکان کار و خیابانی از آسیب پذیری بیشتری در قبال آسیب‌های اجتماعی برخوردار هستند تصریح کرد: عدم توجه به این موضوع باعث می‌شود تا این کودکان در آینده به بزهکارانی حرفه‌ای تبدیل شوند.

وی گفت: تأمین اعتبار لازم برای حمایت از خانواده‌های کودکان کار، برخورد قضائی با سو استفاده کنندگان از کار کودکان و برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت کودکان در مناطق حاشیه‌ای شهر از جمله مواردی است که می‌تواند در کاهش پدیده کودکان کار و خیابانی مؤثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست