اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از شناسایی ۹۳ مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در هفته اول تعطیلات نوروزی توسط گشت های حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی در سطح استان از ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ تا کنون خبر داد.

رضا احمد نژاد با اعلام آمادگی ۲۱ تیم گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در سطح استان اظهارکرد: برای شناسایی تغییر کاربری غیر مجازاراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروزی، تعداد ۱۶۸ نفر روز نیرو با طی مسافت ۸ هزار و ۴۹ کیلومتر جهت صدوراخطار توقف عملیات اجرایی به مناطق اعزام شده است.

او تاکید کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون دریافت مجوزهای قانونی از مراجع ذی‌صلاح برخورد قانونی شده و اجازه سودجویی به فرصت‌طلبان در از بین بردن اراضی کشاورزی داده نمی‌شود.

احمدنژاد افزود: برای مجموع تغییر کاربری های شناسایی شده در ایام تعطیلات نوروزی که در سطح ۴۵ هزار و ۵۴۳ متر مربع بوده ، اخطار و توقف عملیات توسط گشت های حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی صادر شده و تعداد ۱۰ مورد از این مستحدثات غیر مجاز نیز بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و احکام قضایی قلع و قمع بنا شده است.

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سایر موارد نیز اقدامات قانونی لازم طبق مواد ۱۰ و ۳ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی اعمال خواهد شد.

احمدنژاد بیان کرد: متاسفانه همه ساله در ایام تعطیلات عید نوروز، دخل و تصرف در اراضی کشاورزی سیر صعودی یافته و در این راستا و در جهت کاهش این معضل امسال با برنامه ریزی های یگان و با هماهنگی های انجام شده با دستگاه قضائی، با متخلفان و افراد فرصت طلب به شدت برخورد گردیده و به امید خداوند شاهد کاهش تغییر کاربری های غیر مجاز در سال پیش رو خواهیم بود .

او در پایان گفت: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی گشت های سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت مستمر آماده برخورد با متخلفین و سودجویان در اراضی کشاورزی و دریافت گزارشات مردمی هستند که در طی تعطیلات نوروزی ۱۸ مورد گزارش مردمی نیز دریافت و اقدامات لازم انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست