اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز / جبار صفربیگی : از کاندیداهایی که با لابی‌گری، حزب‌گرایی، شعار و شهرت بدون تخصص کافی پا به شورای تصمیم ساز شهری می‌گذارند نباید انتظار کار تخصصی و حل معضلات شهری را داشته باشیم.

داشتن افرادی در شورا که تخصص کافی و در حوزه‌های مدیریت شهری ارتباط نزدیکی با مدیران شهری داشته باشند، می‌تواند به انتخاب شهرداری قوی و کارآمد منجر شود و طبعاً به دنبال آن شهری توسعه یافته را به همراه خواهد داشت.

اما نکته قابل توجه که از دوره‌های گذشته انتخابات شوراهای شهر تا کنون با آن مواجه بوده‌ایم این است که هر کسی و از هر صنف و گروهی بدون کمترین آگاهی و تخصص از حوزه مدیریت شهری، پا به عرصه این انتخابات گذاشته تا شانس خود را برای تصاحب کرسی شورا محک بزند.

پس در این میان شهروندان با اندکی تأمل باید افرادی را انتخاب کنند که نه شهر را دچار معضلات اساسی و غیرقابل جبران کنند و نه آنکه با تصمیمات خود رشد تک بعدی را به شهر تحمیل سازند و در بخش‌های اساسی شهر را دچار یک عقب ماندگی جبران ناپذیر کنند.

کسانی قصد کرده اند که در انتخابات شورای شهر خودشان را در معرض رأی مردم قرار دهند. پس یکی از راه های به دست آوردن دل همشهریان را در این دیده اند و به بهانه های مختلف یا حتی بی بهانه مردم را دعوت کنند و حین شــام خوردن آن هم در بحران کرونا از خودشــان برای حاضران تعریف کنند و دست آخر هم عکسی بگیرند و به مخاطبان مجازیشان یادآوری کنند که بله ما کارمان خیلی درســت اســت که با معتمدان، ورزشکاران و یا سرمایه داران شهر شام میخوریم و دیدار دوستانه برگزار می کنیم!

خلاصه اینکه این عکس ها صرفا محض برندسازی گرفته می شود و نامزدهای احتمالی دوست دارند از این طریق و با شیوه خودشان دل شهروندان را به دست بیاورند و از این طریق رأی جمع کنند.

در این میان آنچه به ما به عنوان شهروند مربوط می شود این است که از همین الان خط و ربطها را حتما بشناسیم و از خودمان بپرسیم که آیا این شام دادن ها بعدا نباید جبران شود؟ و این ما هستیم که باید چشممان را باز کنیم و تا هفته پرهیاهوی تبلیغات از راه نرســیده بدانیم که در انتخابات آینده چه کنیم که سرمان کلاه نرود.

برخی از کاندیداها باید بدانند که شــورای شــهر محل آزمون و خطای از راه ماندگان و بی‌شغل ها نیست. شورا محل تسهیل رانتخواری و تشدید فساد نیست. صندلی شورا جای آدمهایی نیست که از مردم رای می گیرند و در نهایت خود را از پرسیدن نظر مردم بی نیاز می دانند. مفید بودن عضو شــورا در این نیست که بتواند دست بســتگان ما را در شهرداری بند نماید!

سخن آخر اینکه، شورای شهر نیازمند اعضایی است که به جای بذل و بخشش از منابع شهرداری در پی تدوین برنامه های عقلانی برای اداره امور شهر باشند. کسانی که گذشته شان به اندازه کافی روشن باشــد و نیاز نباشــد که آن را بزک کنند. انتخابات آینده شورای شــهر آزمون دوباره رشد تفکر سیاسی اجتماعی است و این امر جز زیر سایه انتخاب درست شهروندان قطعا محقق نخواهد شد.

*فعال رسانه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست