اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: طی سال جاری ۱۰ هزار و ۵۰۰ مجوز وارداتی مشمول استاندارد اجباری بر اساس مصوبه هیئت وزیران در استان صادر شده است.

منصور جلایر در جلسه شورای استاندارد آذربایجان غربی با بیان اینکه سه هزار و ۲۰ گواهی استاندارد کالاهای صادراتی طی سال جاری برای اقلام مختلف در استان صادر شد افزود: این تعداد گواهی مربوط به تعیین ماهیت کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری بوده است.

وی ادامه داد: شش شرکت بازرسی و سه آزمایشگاه استاندارد در گمرکات آذربایجان غربی مستقر است و بر کالاهای وارداتی و صادراتی نظارت دارد.

جلایر با اشاره به تعداد واحدهای تولیدی و فرآورده‌های دارای پروانه استاندارد این استان اظهار داشت: ۶۸۳ واحد تولیدی و یکهزار و ۱۶۵ فرآورده دارای پروانه استاندارد در آذربایجان غربی وجود دارد.

وی گفت: ۱۱ هزار و ۸۷ واحد تولیدی و مراکز عرضه استان امسال مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد سه هزار و ۳۵۳ مورد مربوط به نمونه برداری از واحدهای تولیدی و ۸۱۲ مورد آن ارزیابی و نمونه برداری از مراکز عرضه است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی ادامه داد: ۱۲۴ جایگاه سوخت دارای پروانه استاندارد در این استان وجود دارد که ۱۲۰ مورد از این تعداد فعال است.

جلایر با بیان اینکه طی سال جاری ۲۵۰ مورد بازرسی از این تعداد جایگاه سوخت صورت گرفت اعلام کرد: ۳۵۶ شهربازی و زمین بازی در این استان وجود دارد که طی امسال ۷۵۰ مورد بازرسی از این تعداد انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم استانداری سازی شهربازی‌ها و زمین‌های بازی آذربایجان غربی اظهار داشت: ۴۶ درصد اماکن بازی استان غیراستاندارد، ۱۴ درصد کاملاً فرسوده و ۴۰ درصد نیازمند اصلاح بوده و رسیدگی به این امر نیازمند همکاری دستگاه‌های ذیربط است.

مدیرکل امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: وجود علامت استاندارد در محصولات داخلی موجب اطمینان بخشی در جامعه نسبت به کالای مورد نظر می‌شود.

حسین سیوانی ادامه داد: باید مقوله استاندارد در جامعه برجسته شود تا یک رقابت سالم بین محصولات و کالاهای موجود در بازار صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست