اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مراسم بزرگداشت دوم بهمن سالروز آغاز قیام مسلحانه مردم ارومیه علیه رژیم پهلوی و به توپ بستن مسجد اعظم ارومیه گفت: حوادث ماندگاری که در کشور و در استان در شکل گیری و حفظ انقلاب موثر بوده اند باید بزرگداشته و به نسل های بعدی منتقل شوند تا نسل آینده از این حوادث مطلع شده و از آن زحمات آگاه شوند.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی افزود : حادثه دوم بهمن و آغاز قیام مسلحانه علیه رژیم پهلوی و به توب بسته شدن مسجد اعظم ارومیه در استان از مهمترین حوادث اوایل انقلاب بوده که در طول مبارزات انقلابی مردم در کل کشور به توپ بسته شدن مسجد توسط رژیم پهلوی بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد : مسجد اعظم ارومیه اولین و تنها مسجدی است که در طول تاریخ انقلاب توسط رژیم پهلوی به توپ بسته شده در حالی مردم انقلابی در اطراف و در پشت بام مسجد حضور داشتند.

حجت الاسلام قریشی تصریح کرد: آغاز قیام مسلحانه مردم ارومیه برای اولین بار در کشور و رشادت هایی که علما و مردم انقلابی ارومیه در آن روزها انجام دادند باید بزرگداشته و زنده نگه داشته شود.

امام جمعه ارومیه اذعان کرد : برای جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب و تحریف نقش افراد در پیروزی انقلاب در استان لازم است روزهایی مانند روز دوم بهمن بزرگ نگه داشته و مستندات تاریخی آن استخراج و منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست