اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز  : مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: به علت نبود زیرساخت‌های اینترنتی، ۱۰۸ روستای مرزی تحت پوشش شبکه شاد نیست که معلمان برای دانش آموزان این مناطق بسته های آموزشی تهیه و ارائه می‌کنند.

مهین منافی در گفت وگو با فارس اظهار داشت: از مجموع ۶۲۵ هزار دانش‌آموز استان، در مجموع ۵۴۵ هزار دانش‌آموز در سامانه شاد احراز هویت شده و عضو این سامانه هستند.

وی افزود: از مجموع دانش‌آموزانی که در سامانه شاد، ثبت‌نام و احراز هویت شده‌اند، ۴۴۷ هزار دانش‌آموز توانسته اند در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند و مابقی بنابر دلایل مختلف سخت‌افزاری و نرم افزاری قادر به حضور در کلاس‌های دروس اینترنتی نشده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: طبق بررسی کارشناسان ۱۰.۱۹ درصد از کل دانش آموزانی که در سامانه شاد ثبت نام کرده‌اند به علل مختلف در آموزش‌های این شبکه حضور ندارند که برای آنها پک‌های آموزشی مختلف و کلاس‌های رفع اشکال در نظر گرفته شده است.

منافی با بیان اینکه ۱۰۸ هزار نفر از دانش آموزان استان به سامانه شاد دسترسی ندارند، اظهار داشت: از این تعداد ۳۳ هزار و ۴۰۰ نفر دانش آموزان مناطق عشایری هستند که از شیوه های دیگر آموزشی همچون مدرسه تلویزیونی و بسته های آموزشی که توسط گروه‌های آموزشی استان تهیه شده است،  استفاده می کنند.

وی افزود: در این مدت کلاس‌های حضوری در یک ‌هزار روستای آذربایجان‌غربی که در مناطق زرد و سفید قرار گرفتند و کمتر از هفت دانش‌آموز دارند، دایر شده است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه معلمان پایه‌های عشایری در کنار فعالیت در سامانه شاد، به دلیل عدم سترسی به اینترنت در مناطق سخت گذر به صورت نیمه حضوری در مدارس نیز حضور دارند، اضافه کرد: به علت نبود زیرساخت‌های اینترنتی، ۱۰۸ روستای مرزی تحت پوشش شبکه شاد نیست که معلمان برای دانش آموزان این مناطق بسته های آموزشی تهیه و ارائه می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: ۱۵۰ هزار محتوا برای دانش آموزان استان در مقاطع متوسطه اول و دوم از زمان شیوع ویروس کرونا تهیه شده و همه کتاب‌های ابتدایی نیز پس از محتواسازی در شبکه شاد بارگذاری شده‌ است.

وی با اشاره به حرکت برنامه‌های آموزش و پرورش به سمت مهارت‌محوری، افزود: هم اکنون طرح “هر دانش‌آموز یک مهارت” در استان در حال اجرا است که در این راستا تمام دانش‌آموزان باید یک مهارت را فراگیرند.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات جامعه ما بیکاری است و آموزش و پرورش سعی می‌کند با راه‌اندازی هنرستان‌ها و مراکز مهارت آموزی، حرفه‌های مختلف را به دانش‌آموزان یاد دهد تا هر کدام از انها در آینده یک حرفه و یا شغل جدیدی هم علاوه بر درس‌خواندن فراگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست