اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: حدود ۶۰ هزار خانوار عشایری از آب شرب پایدار بی‌بهره‌اند و دولت آبرسانی به این قشر را در اولویت قرار داده است.

 کرمعلی قندالی در دیدار با استاندار آذربایجان غربی با اشاره به جمعیت عشایری کشور بیان کرد: طبق آخرین سرشماری سال ۱۳۸۷، جمعیت عشایر کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در قالب ۲۱۳ هزار خانوار عشایری بوده که این رقم بر اساس سرشماری ثبتی مبنایی به بیش از ۳۰۰ هزار خانوار با یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

او بیان کرد: ۳۵ میلیون هکتار از اراضی و مراتع کشور در حوزه جامعه عشایری است که با داشتن ۲۳ میلیون راس دام ۲۸ درصد دام کشور را در اختیار دارند.

قندالی ادامه داد: حدود ۹۰ درصد مناطق عشایری کشور از آب شرب سالم بهره‌مند هستند و زیرساخت‌های لازم برای توسعه این بخش در حال تامین است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه آذربایجان غربی در رتبه سوم جمعیت عشایری ایران قرار دارد، افزود: این آمار نشان می‌دهد با وجود برخی مهاجرت‌ها در جوامع، در این حوزه نیز شاهد مهاجرت معکوس و برگشت عشایر به حوزه و مناطق خود هستیم.

او از اعطای تسهیلات کم بهره به جامعه عشایری به عنوان یکی از اقدامات این نهاد برای حمایت از عشایر نام برد.

در این دیدار استاندار آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه عشایر این استان علاوه بر جایگاه ویژه جمعیتی در بین عشایر کشور نقش برجسته ای نیز در پاسداری از انقلاب داشته اند افزود: تقدیم شهدای گرانقدر و نیز سهم مهم در تولید و تامین نیازمندیهای اقتصادی استان از جمله ویژگی های عشایر آذربایجان غربی بشمار می رود.

محمدمهدی شهریاری با تاکید بر تخصیص منابع حمایتی لازم از عشایر بویژه در دوران کرونا تصریح کرد: شیوع کرونا آسیب های جدی به اقتصاد عشایر وارد ساخته و می طلبد از طریق تخصیص منابع مالی و نیز خرید های تضمینی نسبت به جبران بخشی از آسیب ها اقدام شود.

او تامین ایل راه های مناسب را از جمله برنامه های استان برشمرد و افزود: تامین بسترهای رفاه و نیز شکوفایی اقتصادی جامعه عشایری بویژه از طریق افزایش سهم این قشر از مالیات بر ارزش افزوده جزو اولویت های استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست