اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فرمانده پلیس راه کشورگفت: برای رفع کل نقاط حادثه خیز کشور به ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سردار حسن مؤمنی ظهر چهارشنبه در بازدید از نقاط حادثه خیز در گردنه قوشچی با بیان اینکه ۳ هزار و ۳۹۲ نقطه حادثه خیز در محورهای ارتباطی کشور شناسایی شده است که عامل اصلی تصادفات جاده‌ای هستند، اظهار کرد: تاکنون ۶۶۳ نقطه حادثه خیز اصلاح شده است و ۸۷۷ نقطه حادثه خیز دیگر در آخرین جلسه کمیسیون ایمنی راه در اولویت قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه برای رفع کل نقاط حادثه خیز کشور به ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: امیدواریم طبق برنامه از پیش تعیین شده سال آینده این اعتبار به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اختصاص داده شود تا عملیات حذف نقاط حادثه خیز کشور شتاب بیشتری بگیرد.

سردار مؤمنی از رفع ۱۳ نقطه حادثه خیز در آذربایجان غربی هم خبر داد و افزود: ۲۲ نقطه حادثه خیز دیگر در جاده‌های استان نیاز به اصلاح دارد که ۲ نقطه حادثه خیز در همین گردنه قوشچی که از سال گذشته تا امروز منجر به فوت ۲۷ نفر شده است در اولویت هستند.

فرمانده پلیس راه کشور افزایش میانگین سرعت ۸ کیلومتری در آذربایجان غربی نسبت به کشور و افزایش فوت عابران پیاده را از دیگر مشکلات در آذربایجان غربی دانست و تصریح کرد: رفع این مشکلات نیاز به فرهنگ سازی و یک عزم عمومی دارد.

سردار مؤمنی رفع نقاط حادثه خیز را در کنار افزایش سطح ایمنی خودروهای داخلی و کاهش خطاهای انسانی را عامل اصلی در کاهش فوتی‌ها اعلام و اضافه کرد: آمار دردناک ۲۸ هزار فوتی در سال در ۱۵ سال گذشته به ۱۷ هزار نفر رسیده است یعنی جان ۱۱ هزار نفر با یک همت همگانی نجات داده شده است.

وی در ادامه از مسدود شدن تعدادی از محورهای ارتباطی کشور در پی بارش برف در ۲ روز اخیر خبر داد و افزود: از دیشب ۴ محور در استان خراسان رضوی مسدود شده بود که تا این لحظه همکاران راهداری موفق به بازگشایی دو محور شده‌اند و تلاش می‌شود تا فردا دو محور دیگر هم بازگشایی شود. فرمانده پلیس راه کشور ادامه داد: طرح زمستانی پلیس راه در ۱۱۱ گردنه کشور در حال اجرا است و پلیس راه اجازه تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ یا داری مشکل فنی را نخواهد داد.

سردار حسن مؤمنی از رانندگان خواست با توجه به بارش برف، برودت و مه آلود بودن محورهای ارتباطی از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت نیاز به سفر حتماً زنجیر چرخ همراه داشته باشند و از سالم بودن وسیله نقلیه به خصوص سیستم گرمایشی و ترمز اطمینان حاصل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست