اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت روان سازی فعالیت های گمرکی در مرزها تاکید کرد: تمامی موانع و مشکلات در پایانه های مرزی احصا و راهکارهای رفع این موانع در استان بررسی و درصورت نیاز با حضور مدیران ملی این موانع برداشته می شود.

محمدصادق معتمدیان در جلسه بررسی ظرفیت های اقتصادی و صادراتی استان با اشاره به مسائل و مشکلات و موانع پیشروی صادرات استان گفت: مدیریت ناهماهنگ در پایانه های مرزی و حضور ۲۲ دستگاه مسئول در پایانه های مرزی، موجب شده روند فعالیت های گمرکی در استان به کندی صورت گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت روانسازی فعالیت های گمرکی در مرزها ادامه داد: تمامی موانع و مشکلات در پایانه های مرزی احصا و راهکارهای رفع این موانع در استان بررسی و درصورت نیاز با حضور مدیران ملی این موانع برداشته می شود.

معتمدیان با اشاره به بازدید اخیر خود در مرز سرو و برگزاری جلسه شورای مبادلات مرزی استان، تاکید کرد: حضور میدانی در پایانه های مرزی و بازدید نزدیک از روند فعالیت های گمرکی در تمامی مرزهای استان جزو برنامه ها و اولویت استان در جهت تسهیل در روند صادرات خواهد بود.

او با اشاره به ظرفیت ها و محصولات صادراتی  استان به کشورهای جنوب شرق آسیا ادامه داد:  استفاده از امکانات منطقه آزاد  چابهار و بهره‌مندی از سیستم حمل و نقل ترکیبی برای صادرات محصولات استان به کشورهای جنوب شرق آسیا بویژه کشور هند می تواند در شناسایی بازارهای جدید  صادراتی در استان موثر باشد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت توسعه ارتباطات منطقه ای آذربایجان غربی با ‌کشورهای همسایه، ادامه داد: توسعه زیر ساختهای ارتباطی بویژه در حوزه حمل و نقل هوایی مسافری و باری می تواند در افزایش و توسعه این ارتباطات نقش ایفا کند.

معتمدیان همچنین با اشاره به ظرفیت های علمی و دانشگاهای استان بر ضرورت استفاده از این پتانسیل برای رشد اقتصادی استان تاکید کرد.

او استان آذربایجان غربی را یکی از استانهای امن کشور دانست و گفت:  به برکت حضور نیروهای قدرتمند نظامی، انتظامی و امنیتی در استان، آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان‌های امن کشور است و به جرات می توان اعلام کرد که امنیت در آذربایجان غربی بسیار بیشتر از کشورهای همسایه است.

 استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: امنیت در خدمت توسعه استان آذربایجان غربی است و صدا و سیما و رسانه ها باید این موضوع را بیشتر از گذشته در کشور مطرح کنند.

معتمدیان، از فعال شدن شورای روابط خارجی در استان خبر  داد و گفت: بزودی دفتر امور بین‌الملل استانداری و تشکیل میزهای کشورهای مختلف با هدف استفاده از ظرفیت ها استان در حوزه بین‌الملل راه اندازی می شود .

او با تاکید بر رفع موانع و مشکلات پیش روی سرمایه گذاری در استان تاکید کرد: با توجه به‌ ظرفیت ها و پتانسیل های بی نظیر استان در حوزه های مختلف از جمله هم مرزبندی با سه کشور،  کشاورزی و معدن این استان می تواند به بهشت سرمایه گذاران تبدیل شود و برای رسیدن این هدف روان سازی فرایندهای صادراتی و فعالیت های اقتصادی در پایانه های مرزی استان ضروری و حائز اهمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست