اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مشکل اشتغال معلولان و لزوم اجرای قانون جذب سه درصدی این قشر در دستگاههای اجرایی اضافه کرد: در صورت عدم اجرای قانون، توسط دستگاههای متولی پیگیری شود تا برخورد لازم صورت گیرد.

علی مصطفوی در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان با تبریک این روز و قدردانی از تلاش های بهزیستی استان برای رفع نیازهای جامعه معلولان افزود: برپایی نمایشگاههایی برای نشان دادن توانمندی این قشر بسیار تاثیرگذار است زیرا ضمن آشنایی سایر افراد جامعه با استعدادهای آنان، فرصتی ایجاد می شود تا خلاقیت های توان‌خواهان به جامعه عرضه و بیش از گذشته این استعدادها شکوفا شود.

او با تایید وجود مشکلات اشتغال، مسکن و درمان معلولان بیان کرد: بسیاری از معلولان دارای توانایی ها و استعدادهای فراوانی هستند که ضروری است آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دانشگاهها از این استعدادها غفلت نکنند بلکه این استعدادها را شناسایی و درجهت شکوفایی آنها گام بردارند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مشکل اشتغال معلولان و لزوم اجرای قانون جذب سه درصدی این قشر در دستگاههای اجرایی اضافه کرد: این قانون با هدف حمایت از معلولان به دستگاههای اجرایی ابلاغ شده است و ضروری است به درستی در دستگاهها اجرایی شود.

مصطفوی ادامه داد: در صورت عدم اجرای قانون، توسط دستگاههای متولی پیگیری شود تا برخورد لازم صورت گیرد.

او بر لزوم تکریم و احترام به معلولان جامعه تاکید کرد و گفت: رسانه ها باید در جهت تکریم معلولان قدم بردارند و همچنین دستگاههای تبلیغاتی و سازمانهای فرهنگی در این زمینه فرهنگسازی کنند.

معاون استاندار در بخش دیگری با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی و موفقیت در افزایش سرعت واکسیناسیون افزود: خوشبختانه ۹٠ درصد جمعیت واجد شرایط استان دُز اول و ۷۳ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۶۰ هزار معلول در استان زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند.

ایرج عبدالله پور در این خصوص اظهار کرد: ۶۰ هزار و ۳۰۲ معلول در استان، زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که بیشترین میزان با ۳۹ درصد مربوط به ارومیه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، فقط در شهر ارومیه بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و از خدمات لازم بهره مند هستند، افزود: معلولان به چهار طیف معلول ذهنی، جسمی حرکتی، حسی (بینایی و شنوایی) و روان مزمن تقسیم بندی می‌شود که همه برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه توانبخشی در راستای افزایش سطح استقلال فرد معلول و کاهش وابستگی آنها اجرا می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی افزود: در میان افراد معلول، افراد نابغه و نخبه‌های زیادی هستند که در مسابقات ورزشی، علمی، هنری بسیار خوش درخشیده اند که مرحوم سیامند رحمان یکی از آنها بود.

وی با اشاره به برگزاری هفته معلولان از هشتم تا چهاردهم آذر اضافه کرد: اجرای برنامه‌های آگاه سازی جامعه، افتتاح چهار مرکز روزانه آموزشی توانبخشی درشهرستان های پیرانشهر، پلدشت، چایپاره و سلماس و برگزاری مسابقات ویلچررانی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای تولیدات معلولان در اداره بهزیستی ارومیه، بازدید از مراکز نگهداری معلولان، دیدار با خانواده‌های دارای چند معلول و ملاقات مردمی مسئولان بخشی از برنامه‌های در حال اجرا در هفته معلولان در استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست