اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : همزمان با اربعین حسینی بعد از مراسم پایانی پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی طرح توسعه بقعه «محمد بن خلیلان» در ارومیه کلنگ زنی شد.

شهردار ارومیه عصر شنبه در آیین کلنگ زنی این طرح گفت: این بقعه یکی از بناهای بسیار مهم شهر از لحاظ تاریخی و مذهبی است و محمد بن خلیلان در یک‌هزارسال پیش برای ترویج تشیع به شهرمان آمده بود که نشانگر عشق و محبت اهالی شهر به مکتب اهل بیت (ع) است.

محمد حضرت پور افزود: برای توسعه این بقعه، یک هزار مترمربع به صحن آن افزوده می شود که امیدواریم با این امر، زمینه حضور بیشتر مشتاقان فرهنگ اهل بیت (ع) فراهم شود.

وی اضافه کرد: تدابیری اتخاذ شده که با آزادسازی ساختمان در نبش خیابان اصلی شیخ شلتوت و گلستان، محوطه بقعه به خیابان شیخ شلتوت و میدان دفاع مقدس بازگشایی شود.

او بیان کرد: تلاش می کنیم در کمترین زمان ممکن با کمک ادارات میراث فرهنگی، تبلیغات اسلامی و اوقاف آذربایجان غربی کار مرمت و بازسازی بقعه به اتمام برسد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه نیز در این مراسم  گفت: حضور میلیونی مردم مشتاق در پیاده‌روی اربعین امسال و سال‌های گذشته در کنار شرکت صدها هزار نفر در آیین جاماندگان اربعین حسینی، نشان‌دهنده صدور موفق فرهنگ عاشورایی به همه جهانیان است.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی با بیان اینکه با برگزاری شکوهمند آیین اربعین، مقدمات ظهور در حال فراهم شدن است و امسال نزدیک به ۳۰ میلیون نفر در کربلا جمع شده اند اضافه کرد: پیام حضور این افراد در مرقد مطهر امام حسین (ع) و مسیر نجف تا کربلا، جهان گیر شدن پیام اربعین و عاشوراست.

وی با بیان اینکه تشیع در آذربایجان غربی از سابقه یکهزار و ۱۰۰ ساله برخوردار است، ادامه داد: بقعه محمد ابن خلیلان به عنوان شناسنامه و هویت شهر ارومیه مطرح است و  امیدوارم کار مرمت،  بازسازی و گسترش بنای بقعه هرچه سریعتر تمام شده و مورد زیارت عاشقان مکتب تشیع قرار گیرد.

در این آیین معنوی که همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شد، هزاران نفر از مردم ارومیه همزمان با سراسر کشور مسیر میدان ولایت فقیه تا بقعه محمدبن خلیلان در مقدان دفاع مقدس را پیموده و عزاداری کردند.

به استناد کتب روایی، ابوعبدالله محمد بن خلیلان از محدثان و راویان شیعه در عصر غیبت صغری و اوایل غیبت کبری امام زمان(عج) در قرن سوم و اوایل قرن چهارم هجری بود.

محمد بن خلیلان در بغداد که در آن زمان آن را دارالسلام می‌خواندند، ساکن بوده و احادیث ائمه (ع) را در آن سرزمین پخش می‌کرد و در آن از مبلغان و مروجان فرهنگ مهدویت بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست