اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فوت یک کودک خردسال اواخر هفته گذشته در اثر سقوط در جوی آب در روستای ولند موجب حواشی زیادی در ارومیه شده و حالا مردم می خواهند که تمامی کانالهای جمع آوری آب‌های سطحی پوشانده شود.به گزارش خبرنگار مهر، در پی فوت یک کودک خردسال در روستای ولنده بر اثر سقوط در جوی آب حواشی و اظهارنظرهای زیادی در فضای مجازی و کانال خبری شهرستان ارومیه در حال انتشار است.

بلافاصله بعد از خبر فوت این کودک رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در نشستی که به این منظور برگزار شد، اعلام کرد: شهرداری تا ۴۸ ساعت لیست کانالهای بدون پوشش در محدوده شهری را اعلام کند.

حجت الاسلام محمد خلیل پور با اشاره به کانالهای جمع آوری آب‌های سطحی در اطراف شهر اظهار کرد: یک تعداد از کانال‌ها و یا مسیر کانال‌ها داخل محدوده شهری و تعدادی نیز خارج از محدوده هستند.

ضرورت پوشش تمامی کانالهای جمع آوری آب‌های سطحی در ارومیه

وی با اشاره به ضرورت پوشش تمامی کانالهای جمع آوری آب‌های سطحی و ایمن سازی محیط شهری برای شهروندان در تمامی محلات گفت: در کانال‌هایی که در داخل محدوده شهری هستند شهرداری باید نسبت به ایجاد پوشش مناسب و ضروری اقدام کند و خصوصاً در جاهایی که محل سکونت مردم است باید ایمنی برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار پیش بینی شود.

این اظهار نظر در حالی صورت می‌گیرد که حادثه مشابهی نیز سال گذشته سر تیتر خبرهای ارومیه شده بود و رسانه‌ها از تکرار چنین حوادثی هشدار داده بود.

حواشی فوت کودک خردسال ارومیه و حواشی آن در فضای مجازی

فوت این کودک خردسال حواشی زیادی در فضای مجازی در پی داشته، یکی از فعالان اجتماعی ارومیه در واکنش به این حادثه خواستار تعیین تکلیف دو محله بادکی و ولنده از حاشیه‌های شهر ارومیه به محدوده شهری شده است.

همچنین جمعی از شهروندان با ارسال نامه به شورای شهر خواستار رسیدگی به این موضوع شده اند، در بخشی از نامه خطاب به رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه آمده است، خبر ضرب الاجل به شهرداری در خصوص پوشش کانالهای روباز شهر را به عنوان شهروند خواندم و پیگیری منطقی و خوبی در فضای احساسی فوت بردیا از طرف یک مقام مسئول بود، لکن شهرداری فعلاً به علت گرفتاری‌های سیاسی و اصلاحات نظارتی، فاقد برنامه‌های عمل گرایانه استراتژیک درازمدت و میان مدت برای انجام فعالیت‌های عمرانی و سایر مأموریت‌های خود در این شهر می‌باشد.

علت اصلی آن تأمین ۴۵ میلیارد تومان حقوق ماهانه پرسنل و سالانه نزدیک به ۶۰۰ میلیارد کار شاقی هست و سایر هزینه‌های سر به فلک مجزا که عملاً توان مدیران شهرداری را به تحلیل خواهد برد و موتورهای درآمدی شهرداری را قیر پاچ کرده و کانالهای آن مسدود شده است.

عوامل مختلفی می‌توان برای آن شمرد از جمله فرآیندهای صدور پروانه‌های ساختمانی مردم را برای اخذ امضا با ترددهای صدها بار رفت و آمد عاصی کرده … رسوب پرونده‌های ماده صد در نواحی و دیوان… که درآمد عوارض میلیاردی دارد قابل تأمل خواهد بود و متأسفانه رفتارهای برخی مدیران و کارکنان و عدم توافق با مالک و رعایت حقوق آنها را خدشه دار کرده… فرایند صدور پایان کارتان هیچ رغبتی برای مالک جهت اتمام کار را ایجاد نمی‌کند و ایرادات جزئی باعث طولانی شدن روند اخذ عوارض و جریمه‌ها هست و شهرداری را محروم می‌کند و ده‌ها عامل اساسی مستند هزینه زا…. افق خوبی را برای شهرداری متصور نمی‌کند، لذا پیشنهاد می‌کنم کمیته‌های اصلاحی را در شورا تشکیل و امید هست موجب تغییرات شگرف در اصلاح روندهای خدمت رسانی شود.

در این راستا معاون شهردار منطقه ۲ ارومیه امروز شنبه در گفتگو با یکی از رسانه‌های ارومیه در خصوص جزئیات این حادثه اعلام کرد: در خصوص علت فوت کودک خردسال باید منتظر نتیجه بررسی‌های دادستانی و پزشک قانونی ماند.

بررسی علت فوت کودک خردسال ارومیه توسط پزشکی قانونی

توحید علی نژاد ادامه داد: به لحاظ وظیفه انسانی، عصر روز پنجشنبه برای بررسی محل حادثه به روستای ولنده رفتم و با نقشه‌برداری مشخص شد که این محل ۷۵۰ متر از خط انتهایی محدوده شهری فاصله دارد، با این وجود نباید اجازه داد که چنین محل‌های پرخطری در شهر و پیرامون آن جان شهروندان را به مخاطره اندازد.

وی با بیان اینکه محل کشف جسد این کودک نه کانال، نه نهر، بلکه جوی آبی به عمق ۳۰ سانتی‌متر است، افزود: ابهامات قضیه وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم محل کشف جسد در روستای ولنده با محل زندگی خانواده این طفل که شهرک شاهد، واقع در بلوار استاد شهریار است، کیلومترها فاصله دارد، ضمن اینکه هیچ ارتباط آبی از طریق کانال‌ها یا جوی‌های دو منطقه برقرار نیست.

علی نژاد ابراز امیدواری کرد با بررسی ابعاد مختلف این حادثه، به دور از فضای التهابی و احساسی، بتوان پاسخ ابهامات را یافت و راز فوت این کودک ناشنوا را سریعاً کشف و حقایق در اختیار افکار عمومی قرار دهند.

بر اساس اعلام کانال‌های خبری در فضای مجازی نماینده دادستان و شهردار منطقه ۲ ارومیه برای بررسی میدانی فوت کودک خردسال در روستای ولنده، در محل حادثه حضور یافتند.

با توجه به ابهامات در خصوص فوت این کودک خانواده کودک فوت شده در جوی آب روستای ولنده اجازه دادند جسد کالبد شکافی شود و دادگاه حکم کالبدشکافی صادر کرده است.

برای پایان دادن به حواشی به وجود آمده باید منتظر ماند و دید شورای شهر به ضرب الاجل ۴۸ ساعته خود برای پوشش کانال آب‌های سطحی عمل می‌کند و جواب پزشکی قانونی در خصوص علت فوت این کودک چیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست