اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : دبیر فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان گفت: ساماندهی و فعالیت تنها سه هزار ورزشکار بیمه شده از میان ۵۰۰ هزار نفر ناشنوا آمار جالبی برای ورزش کشور نیست.

حمید بنی‌تمیم پنجشنبه شب در مجمع انتخاباتی هیئت ورزش‌های ناشنوایان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: توجه به توسعه بخش همگانی و بالا بردن سطح کمی فعالیت افراد ناشنوا در سطح کشور با توجه به ردیف اعتباری این حوزه می‌تواند این قشر آسیب‌پذیر را از انزوا و گوشه‌نشینی رها کرده و آنان را به سوی سالن‌های ورزشی و انجام فعالیت‌های اجتماعی سوق دهد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۳۱ هیأت استانی زیر نظر فدراسیون فعالیت دارند که در نظر داریم تمامی مراکز استان‌ها را به سالن‌های تخصصی مجهز کنیم تا ناشنوایان بتوانند با صرف کمترین هزینه در راستای انجام فعالیت‌های ورزشی رایگان بهره لازم را ببرند.

بنی تمیم در ادامه حمایت از قهرمانان و ملی‌پوشان ناشنوای کشور و توجه به رفع نیازهای معیشتی آنان را از دیگر برنامه‌های فدراسیون اعلام کرد و گفت: این فدراسیون به تازگی تفاهم‌نامه‌ای با وزرات ورزش و جوانان با مشارکت سازمان بهزیستی، وزارت تعاون، سازمان فنی و حرفه‌ای و یکی از بانک‌های عامل منعقد کرده تا قهرمانان پس از گذراندن یکی از دوره‌های تخصصی فنی و حرفه‌ای نسبت به اخذ وام اشتغال و ایجاد شغل و حرفه اقدام کنند.

دبیر فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان در خصوص وضعیت کنونی هیأت آذربایجان‌غربی گفت: این هیأت هم‌اکنون در رده‌های پایین رتبه‌بندی کشور قرار دارد و امید می‌رود با روی کار آمدن مدیریت جدید شاهد ساماندهی و پیشرفت قابل قبول آن در سطح کشور باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی نیز در این مجمع گفت: هیأت ناشنوایان استان طی چند ماه اخیر برنامه‌های نظام‌مند و اصولی را در پیش گرفته است و در این راستا مشارکت و همکاری تمامی اعضای هیأت افق روشنی پیش‌روی آن ترسیم می‌کند.

عبدالله چمن‌گلی افزود: شایسته سالاری و بهره‌مندی از توان و ظرفیت افراد لایق در رأس امور هیئت‌های ورزشی از اهم برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان است که بدون شک قدردانی و حمایت از رؤسای فعال و کاربلد و انگیزه‌بخشی به آنها بهترین و کوتاه‌ترین راه برای پیشرفت و توسعه ورزش استان خواهد بود.

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان آذربایجان‌غربی در ادامه به برنامه‌های کاری خود اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های اصلی هیئت در چهار سال آینده توسعه فعالیت‌های ورزشی در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی و حمایت بیشتر از ورزشکاران قهرمان در رشته‌های مختلف ورزشی است.

عبدالسلام معروفی اظهار کرد:استعدادیابی و پرورش ورزشکاران مستعد و اعزام تیم‌های مختلف وجذب منابع مالی از دیگر برنامه‌های هیئت ورزش‌های ناشنوایان در طول چهار سال آینده خواهد بود.

مجمع انتخاباتی هیئت ورزش‌های ناشنوایان روز پنجشنبه در محل اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی برگزار شد که در جریان آن «عبدالسلام معروفی» در مجمع با کسب تمامی ۱۷ رأی مأخوذه به مدت چهار سال سکان هدایت این هیأت را بر عهده گرفت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست