اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : شهردارارومیه گفت: تمام تلاش خدمتگزاران شهرداری ارومیه علی رغم بحران های مالی  عدم توقف قطار توسعه شهر است .

محمد حضرت پور در جلسه دیدار مردمی با اهالی محله آزادگان در مسجد نبوت، بیان کرد: دشمن هر لحظه در فکر ایجاد اختلاف بین مردم است و سعی دارد که بین مردم و حاکمیت فاصله اندازد که این  توطئه ها با حضور مدیران در بین مردم خنثی می شود .

وی گفت: هدف از این دیدارهای مردمی احصاء مشکلات شهروندان از نزدیک و پاسخ به انها است  که این دیدار ها هر روز بیش ازپیش پر رنگ می شود.

حضرت پور با بیان اینکه اکنون در سایه تعاملات بین اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری توسعه و ابادانی ارومیه رقم خورده است ، عنوان کرد: علی رغم بحران های مالی، مدیریت شهری ارمیه در طول دوره های چهارم و پنجم شورای اسلامی در کنار هم هستند و مجموعه این تعاملات منجر شده که  قطار توسعه در ارومیه متوقف نشود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر شهرداری ارومیه با بحران ها مالی همچون سایر شهرهای کشور دسته و پنجه نرم می کند،عنوان کرد: وصولی شهرداری ارومیه از میزان ۱۲۶۰ میلیارد تومان بودجه در سال ۹۶، ۲۸۰ میلیار تومان بود که با وجود این میزان کم وصولی پروژه های شهری تعطیل نشد.

شهردار ارومیه هزینه های نگهداری شهر با ۲۸۰ هزار واحد مسکونی و ۲۳ هزار کوچه را بسیار سنگین عنوان کرد و گفت:  شهرداری ارومیه با مشکلات فروان مالی دسته و پنجه نرم می کند که این مشکلات  هزینه های زندگی شهر ی را با چالش های متعددی مواجه کرده  و در این بین نقش مردم در تامین هزینه بسیار باید پر رنگ تر از گذشته باشد .

وی با اشاره به اقدامات  مدیریت شهری ارومیه در طول دوره چهارم و پنجم شورای اسلامی  شهر ، بیان کرد: آسفالت ۱۴میلیون متر مربع از ممعابر مختلف شهری، ساماندهی اب های سطحی با ساخت کانال بطول ۳۰۰ متر، اجرای رینگ میانی شهر و آغاز کمربندی دوم شهر در کنار سایر اقدامات عمرانی از شاخص ترین پروژه ها است.

حضرت پور با اشاره به ساخت کانال برای ساماندهی اب های سطحی گفت: برای ساخت هر متر کانال ۲ میلیارد تومان اعتبار لازم است و شهرداری ارومیه با وجود مشکلات مالی نسبت به ساخت کانال برای اینده شهراقدام کرده، اقدامی که عدم جمع شدن اب در روزهای بارانی نسبت به سالهای گذشته را منجر شده است.

وی با بیان اینکه  بافت فرسوده شهری در طول سال های گذشته بدلیل تمرکز بر توسعه شهر مورد غفلت واقع شده است، گفت: در سال ۹۸ به ۴۱۷ هکتار بافت فرسوده نگاه ویژه می شود .

شهردار ارومیه با اشاره به اجرای آسفالت رویه در محلات بافت فرسوده ابراز کرد: در سال ۹۸ با تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان آسفالت ریزی در بافت فرسوده شهر آغاز می شود همچنین پیادروسازی نیز در بافت فرسوده پررنگ می شود .

وی به ترزیق اعتبارات دولتی به بدنه شهرداری ارومیه اشاره کرد و گفت: میزان کمک  دولت به شهرداری در سال ۹۶، ۱۲ میلیارد تومان بود و  این کمک در سال جاری به ۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

شهردار ارومیه یادآور شد: تمام تلاش خدمتگزاران شهرداری ارومیه علیرغم بحران های مالی  عدم توقف قطار توسعه شهر است.

وی با اشاره به پروژه های  شاخص شهرداری ارومیه با وجود مشکلات مالی بیان کرد: پروژه تقاطع غیر هم سطح آذربایجان  و کمربند دوم به طول ۷ کیلومتر با ۷ تقاطع غیر هم سطح در حال اجرا است .

شهردار ارومیه در پاسخ به ادعای برخی اشخاص که شهرداری  زمین هایی را فروخته است، تشریع کرد: اگر مدیریت شهری ارومیه یک متر زمین فروخته است در ازای آن  ده متر برای  آینده شهر خریداری  کرده است .

وی با اعلام اینکه بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر هر سال ۲۰ درصد از بودجه نسبت به خرید زمین  باید اختصاص یابد، بیان کرد:  طی سال جاری ۲۲۷ هکتار زمین خریداری  شده است .

حضرت پور افزود: همچنین جهت  حفظ باغات شهر و جلوگیری از تفکیک های غیر مجاز توسط برخی رانت خوران، بسیاری از باغات شهر خریداری و تبدیل به پارک و نهالستان شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری ارومیه سرمایه های شهر  را نمی فروشد، عنوان کرد:  اقدامات مدیریت شهری در خرید زمین تا ۱۰۰ سال پاسخگوی نیازهای شهروندان خواهد بود .

شهردار ارومیه تاکید کرد: مدیریت شهری ارومیه امین مردم است و از داریی های  مردم در جهت توسعه و عمرانی شهر بهره می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست