اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندارآذربایجان غربى با معاون اول رئیس جمهور دیدار و گفتگو کرد.

محمدصادق معتمدیان  در دیدار با معاون اول رئیس جمهور، ضمن تشریح آخرین وضعیت آذربایجان غربی در حوزه های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی، عمرانی، امنیتی و اجتماعی، افزود: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های آذربایجان غربی در حوزه های مختلف، به دنبال ریل گذاری مسیر توسعه استان با استفاده از تمامی ظرفیت های ملی و استانی و بسیج همه امکانات در این زمینه هستیم.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به روند برگزاری سفرهای شهرستانی در استان گفت: سفرهای شهرستانی در استان با برنامه ریزی کامل، هدفمند و به صورت میدانی در راستای حل مشکلات مردم انجام می گیرد.

وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت سیزدهم برای اتمام پروژه های احیای دریاچه ارومیه، خاطرنشان کرد: برنامه های احیای دریاچه ارومیه در ۲ حوزه سخت افزاری و نرم افزاری دسته بندی شده که در حوزه سخت افزاری ساخت سدها و احداث تونل در دستور کار بوده و روند احداث تونل با استفاده از ظرفیت های داخلی به پایان رسیده است و در حال حاضر برای بهره برداری کامل از آن، دستگاه های تی بی ام در حال خروج از تونل هستند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: فاز دوم و نرم افزاری احیای دریاچه ارومیه نیز برای اجرا ابلاغ شده و براساس بازنگری در حوزه های کشاورزی و اصلاح الگوی کشت، با لحاظ نیازهای مردم برنامه ریزی لازم انجام شده است.

معتمدیان توجه به جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را یکی از مهمترین اولویت های استان در جهت توسعه و رشد اقتصادی آذربایجان غربی عنوان کرده و افزود: برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی استان و کمک به احیا و توسعه این واحدها، یکی از روزهای هفته برای تحقق شعار سال اختصاص دادیم.

وی ادامه داد: در ۱۷ هفته یکشنبه های حمایت از تولید، ضمن دیدار حضوری با ۴۰ سرمایه گذار، از ۳۱ واحد تولیدی و صنعتی بازدید و از ۹۹ مصوبه برای حل مشکلات این واحدها، ۴۳ مصوبه اجرایی و ۵۷ مصوبه نیز در حال اجراست‌.

استاندار آذربایجان غربی افزود: در سفرهای شهرستانی نیز بازدید از زیرساخت‌های شهرک های صنعتی و بازدید از واحدهای تولیدی در دستور کار قرار دارد.

معتمدیان همچنین توجه به محرومیت زدایی و توزیع متوازن امکانات را از دیگر اولویت های استان عنوان کرده و یادآور شد: با جدیت پیگیر استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل نهادهای حاکمیتی و بخش خصوصی در کنار اعتبارات دولتی، جهت توسعه متوازن آذربایجان غربی هستیم.

وی با تاکید بر اقتصادی کردن حمل و نقل عمومی و زیرساخت های این حوزه در استان، افزود: در بخش حمل و نقل هوایی، با داشتن ۳ فرودگاه و در بخش حمل و نقل ریلی با توجه به مرزهای بین المللی که آذربایجان غربی دارد، به دنبال بهره وری اقتصادی از این زیرساخت ها در استان هستیم.

توسعه ناوگان حمل و نقل، توسعه زیرساخت های گمرکی در راستای روانسازی فعالیت های مرزی، توسعه و ایجاد مسیرهای جدید ترانزیتی برای دستیابی به بازارهای جدید صادراتی ، حضور هلدینگ های بزرگ سرمایه گذاری دولتی و نیمه دولتی برای سرمایه گذاری در استان، کمک بیشتر دولت برای اتمام پروژه های عمرانی در استان از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

از ظرفیت های ملی برای شتاب بخشیدن به روند توسعه آذربایجان غربی استفاده می شود

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به عقب ماندگی های آذربایجان غربی در برخی از شاخص های توسعه گفت: از ظرفیت های ملی برای شتاب بخشیدن به روند توسعه آذربایجان غربی استفاده می شود.

محمد مخبر ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در این استان در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، آذربایجان غربی را یکی از استانهای با ظرفیت و توانمند با موهبت های الهی دانسته و افزود: این توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه، زمینه حضور هلدینگ ها و سرمایه گذاران بزرگ دولتی، نیمه دولتی و خصوصی در استان را فراهم می کند.

وی با اشاره به اتمام تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه و آماده شدن این طرح برای بهره برداری، از پیگیری های استاندار آذربایجان غربی و تلاش مهندسان و کارگران دخیل در این طرح قدردانی کرده و یادآور شد: دولت سیزدهم توجه ویژه ای برای احیای دریاچه ارومیه و تاب بخشیدن به روند توسعه آذربایجان غربی دارد.

محمد مخبر ایجاد مسیرهاى ترانزیتی جدید و اقتصادی کردن حمل و نقل را در دستیابی به بازارهاى صادراتی یک برنامه اثر گذار و اولویت دار دانست و افزود : آذربایجان غربى به لحاظ موقعیت استراتژیک در همسایگى با کشورهاى مختلف می تواند تاثیر بسزایی در رشد و توسعه داشته باشد .

معاون اول رئیس جمهور در پایان این دیدار با دستور به وزیر صمت، بر حضور جدی هلدینگ های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف آذربایجان غربی تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست