اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر آب شرب ۱۱۷ روستای استان کیفیت مناسبی ندارد.

علیرضا رضوی از تحت پوشش قرار گرفتن نزدیک سه هزار روستا از خدمات آب و فاضلاب روستایی خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۱۷ روستا آب شرب با کیفیت ندارند که مشکل نیمی از این روستاها حل شده و مابقی نیازمند یک هزار میلیارد ریال اعتبار است.

وی با بیان اینکه از دو هزار و۸۳۸ روستای استان، یک هزار و ۹۲۶ روستا با جمعیتی بالغ بر ۹۷۵ هزار نفر تحت پوشش مستقیم شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند ادامه داد: در سال گذشته ۸۵۰ میلیارد ریال از منابع مختلف، برای اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاهای استان به تصویب رسیده بود که ۶۵ درصد آن تخصیص یافت.

رضوی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دو هزار و ۳۷۶ روستا با ۳۰۵ هزار نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند اضافه کرد: ۸۵ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش مستقیم شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: متوسط شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی در استان ۷۵.۸۱ است که امید داریم با تزریق اعتبارات صندوق توسعه ملی این رشد حدود دو درصدی داشته باشد.

رضوی با اشاره به اینکه شاخص مطلوبیت میکروبی آب در روستاهای استان ۹۶ درصد است اظهار داشت: همچنین هم اکنون شاخص مطلوبیت کلر باقیمانده در شبکه آب شرب روستاهای تحت پوشش به ۹۸.۵ درصد می‌رسد.

به گزارش مهر , وی گفت: با هدف افزایش کیفیت آب شرب روستاها یک هزار و ۵۶ سامانه کلرزنی مستمر در سطح روستاها فعال است که از این تعداد ۶۲۸ دستگاه کلر زن مایع و ۴۲۸ دستگاه کلر زن گازی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست