اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی، امام جمعه جدید تکاب معرفی شد.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در آئین تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان تکاب ضمن تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله علیه السلام اظهار داشت: عزاداری امام حسین علیه السلام یکی از توفیقات بزرگ خداوند متعال است و می‌تواند به عنوان یکی از عوامل وحدت بین مذاهب مختلف در استان و تکاب باشد.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دولت، به بیان گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری در آغاز هفته دولت پرداخت و افزود: امیدواریم دولت در این ایام باقیمانده بتواند به منویات مقام‌معظم رهبری عمل کنند.

امام جمعه ارومیه در ادامه، خدمت به مردم را یکی از الطاف بزرگ خداوند به دولتمردان برشمرد و اضافه کرد: خدمت به مردم در جایگاه دولت از الطاف بزرگ خداوند به دولتمردان است لذا هیئت دولت و دولتمردان باید قدردان مسئولیت خود باشند و بتوانند با لطف خداوند وظایف خود را با نیت الهی به انجام برسانند.

وی در ادامه  به جایگاه و اهمیت نماز جمعه در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: به هیچ عملی مانند نماز جمعه در قرآن تاکید نشده، به گونه‌ای که در زمان حضور امام معصوم باید مسلمین امور دنیوی و معاملات خود را ترک کرده و به سوی نماز جمعه بشتابند و حکومت اسلامی موظف است حتی زندانیان را نیز در نماز جمعه حاضر کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در ادامه افزود: نماز جمعه نقطه اقتدار نظام اسلامی است و امیدواریم با بازگشایی مجدد نمازهای جمعه در این شرایط به این مهم عمل کنیم.

وی در ادامه به بیان بخشی از انتظارات مقام معظم رهبری از ائمه جمعه پرداخت و گفت: براساس انتظارات و منویات مقام ‌معظم رهبری نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی هر شهر محسوب شده و امام جمعه فرمانده این قرارگاه است لذا انتظار داریم با کمک همه مردم و مسئولین این قرار گاه تقویت شود.

امام جمعه ارومیه در ادامه ضمن قدردانی از تلاش ها و زحمات حجت الاسلام‌ برادری گفت: حجت الاسلام برادری در ‌مدت امامت جمعه شهرستان تکاب فعالیت و خدمات فرهنگی و اجتماعی زیادی در این شهر انجام داد و امیدواریم با تجدید قوا در قم بتوانند در مسئولیت‌ آتی توفیق خدمت بهتر در عرصه ‌های بالاتر را کسب کنند و انتظار می رود با حضور حجت الاسلام رحیمی این فعالیت و خدمات ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام قریشی در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت‌های عظیم استان بر استفاده صحیح از این ظرفیت‌ها تأکید کرد و گفت: منطقه آزاد ماکو و معادن تکاب دو ظرفیت مهم استان هستند که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته، لذا لازم است مسئولین استانی با بهره گیری صحیح از این منابع و منابع دیگر، اقتصاد استان را تقویت کنند.

وی در ادامه تأکید کرد: با وجود ۳۰ درصد معادن طلای کشور در تکاب و بیش از ۱۵۰ آثار تاریخی و معادن سنگ در این شهرستان نباید از ظرفیت تکاب غفلت کرد، لذا مسئولین باید با پشتیبانی و همراهی هم به نحو شایسته این منطقه را مورد توسعه قرار داده و امکانات مختلف را در این منطقه باید فراهم‌ نمایند.

امام جمعه ارومیه در ادامه به مشکل راه‌های مواصلاتی این شهرستان اشاره کرد و گفت: عمده مشکل این شهرستان راه مواصلاتی است که امیدواریم‌ با اصلاح آن زمینه‌های رشد و بالندگی این منطقه را شاهد باشیم‌.

وی در ادامه ضمن دعوت مردم شهرستان تکاب به اتحاد و یکپارچگی بیان داشت: از اختلاف بین خودتان بپرهیزید که دامن زدن به اختلافات باعث گسستگی و عقب افتادگی خواهد بود و باید امام جمعه جدید را کمک و یاری کرد و در مسیر توسعه فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی همراه و هم قدم او بود.

 سرپرست فرمانداری شهرستان تکاب ضمن اشاره به ظرفیت‌های عظیم شهرستان تکاب گفت: تکاب دارای ظرفیت‌های اقتصادی در بخش معادن و گردشگری بسیار زیادی است که به دنبال توسعه آن هستیم.
سیدهادی طباطبایی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات حجت الاسلام برادری در مدت امامت جمعه شهرستان تکاب گفت: حجت الاسلام  برادری در مدت امامت جمعه خود توانسته فعالیت‌های فرهنگی و حوزوی خوبی در شهرستان تکاب ایجاد کند.
حجت الاسلام علی رحیمی امام جمعه جدید شهرستان تکاب در این آئین با اشاره به جایگاه نماز جمعه گفت: اهمیت و جایگاه نماز جمعه در جامعه اسلامی بسیار بالا بوده و لازم است این فریضه عظیم در تمام کشور تقویت شود.
وی در ادامه با اشاره بر لزوم وحدت گفت: وحدت و اتفاق در بین همه مسئولین در شهرستان تکاب برای توسعه این منطقه ضروری و حیاتی است چرا که وحدت سبب پیشرفت همه جانبه منطقه خواهد شد.
امام جمعه تکاب ضمن قدردانی از تمامی آحاد مردم در شهرستان تکاب گفت: بنده ضمن قدردانی از خانواده‌های محترم شهدا، مردم و مسئولین شهرستان، از همه آحاد مردم طلب همکاری و یاری دارم تا با همکاری مردم وظایفی را که بر دوش بنده قرار داده شده را بحو احسن انجام دهم.
وی در ادامه ضمن اشاره به هدف مشترک همه مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: همه مردم در این نظام یک هدف داریم و آن ارتقای نظام جمهوری اسلامی و حکومت دینی در کشور و مقدمه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) است.

در پایان این مراسم حجت الاسلام علی رحیمی به عنوان امام جمعه شهرستان تکاب معرفی و از زحمات حجت الاسلام عیسی برادری تجلیل شد.

لازم به ذکر است که حجت الاسلام رحیمی در سال ۸۸ به عنوان اولین امام جمعه شهر سجاس استان زنجان منصوب شد و بعد از آن به مدت ۵ سال نیز به عنوان امام جمعه شهرستان نمین استان اردبیل بود و قبل از انتصاب به عنوان امام جمعه تکاب به عنوان امام جمعه شهرستان هشترود آذربایجان شرقی انجام وظیفه می کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست